نماینده اردکان:

عیوب سازمان مدیریت سابق در دوره جدید رفع شود

محمدرضا تابش با حضور در سازمان مدیریت با رئیس و معاونان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  نماینده مردم اردکان در این دیدار با تبریک احیای سازمان مدیریت و انتصاب حمید رضا نصیری زاده بعنوان رئیس این سازمان اظهار امیدواری کرد تا سازمان مدیریت نقش مدیریتی، برنامه ریزی و نظارت خود را به خوبی انجام دهد.

 

وی هدف از احیاء سازمان مدیریت را کار آمد کردن نظام برنامه ریزی و نظارت در کشور ذکر کرد و افزود: آفات و عیوب سازمان مدیریت سابق باید در دوره جدید بخوبی رفع شود و سازمان کارآمدتر از گذشته به کار خود بپردازد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت که این انتظار از سازمان مدیریت وجود دارد تا با توجه به کمبود اعتبارات در کشور بتواند در دستگاه های اجرایی استان تحرک بوجود بیاورد و دستگاه ها را با اهرم های خاص به جذب اعتبارات ملی ترغیب کند و یکی از ملاک های ارزشیابی مدیران را عملکرد در جذب اعتبارات ملی قرار دهد.

 

تابش با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در کشورمان با مشکلاتی روبرو است تصریح کرد که شرایط کسب و کار در زمستان ۹۳ نسبت به پاییز ۹۳ بهبود نیافته است.

 

وی بنا به ارزیابی های انجام شده، ۳ عامل، وجود مشکل در دریافت تسهیلات از بانک ها، ضعف بازار سرمایه در تامین منابع مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه در بازارغیر رسمی و بی ثباتی در قیمت مواد اولیه و عدم پرداخت بدهی موسسات دولتی را از نامساعدترین مولفه های محیط کسب و کار ارزیابی کرد.

 

تابش با ابراز خوشوقتی از تصویب برجام در مجلس، به تاثیرات روانی این رخداد در کشور اشاره کرد و گفت: تصویب برجام و رفع تحریم ها موجب شده تا مردم نسبت به آینده امیدواری بهتری داشته باشند ضمن آنکه طی چند ماه اخیر گروه های زیادی تمایل خود را برای سرمایه گذاری در کشورمان اعلام کرده اند که باید در جذب سرمایه گذاری ها اقدام کرد و مراقب بود تا نفوذ درعرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی را که بنا به فرموده رهبری معظم مطمع نظر بدخواهان انقلاب اسلامی است ، انجام پذیرد.

 

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش های منتشر شده در بازه زمانی ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ گفت که استان یزد در این مدت و در شاخص منابع انسانی روند صعودی نداشته است که باید آسیب شناسی شود.

 

وی در پایان از محمد رضا بابایی معاون سابق برنامه ریزی استانداری یزد بعلت تعامل با نمایندگان و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید قدردانی کرد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در این دیدار با تشکر از حضور نماینده اردکان در سازمان مدیریت گفت: آقای تابش اولین نماینده ای است که پس از احیای سازمان مدیریت، در این سازمان حضور یافته است.

 

حمید رضا نصیری زاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت تعامل با سایر قوای کشور است، بیان داشت: بدیهی است سازمان مدیریت نیز در دوره جدید این رویه را در دستور کار دارد و این سازمان با نمایندگان مجلس نیز تعامل موثر خواهد داشت.

 

وی، سازماندهی نظام آماری، ساماندهی نظام پژوهش ها و جذب مشارکت عمومی خصوصی را از برنامه این سازمان عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..