توصیه های پلیس راهور یزد به هیئت های عزاداری

no-thumbs

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد ضمن اعلام تمهیدات اتخاذ شده برای ایام دهه محرم از مسئولان هیئت های عزاداری و شهروندان خواست تا به توصیه های پلیس توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  تابناک یزد،سرهنگ "منصور جمشیدی" درباره تمهیدات پلیس راهور برای ایام دهه اول محرم، اظهارداشت: همچون سنوات گذشته، این پلیس با آمادگی کامل و نیز با بهره گیری از تمام توان خود در دهه اول محرم، اقدامات خود را برای روان سازی ترافیک و برخورد با تخلفات و…آغاز کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد درباره دایر کردن تکایا و نیز ایستگاههای صلواتی در معابر اصلی، گفت: براساس هماهنگی های به عمل آمده از مسئولان هیئت های عزاداری خواسته شد تا تکایا و ایستگاه های صلواتی را در معابر اصلی، بزرگراه ها و اماکن پرتردد دایر نکنند.

جمشیدی با اعلام اینکه پارک دوبل و توقف در مقابل تکایا، مساجد، هیئت‌ها و دیگر اماکن عزاداری ممنوع است، از عزاداران خواست از توقف در مقابل این مراکز خودداری کرده و ضمن همکاری با پلیس به تذکرات آنها نیز توجه داشته باشند.

به گفته این مقام انتظامی، خودروهای شخصی یا عمومی که مقابل ایستگاه‌های صلواتی توقف می کنند، ماموران ضمن حضور در مقابل این ایستگاه‌ها، تذکرات لازم را به رانندگان ارائه و نسبت به روان‌سازی ترافیک اقدام خواهند کرد.

جمشیدی با اشاره به پخش نذورات در خیابان های اصلی که به ترافیک و ایجاد راهبندان منجر می شود از شهروندان خواست از انجام این امر اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد درباره حرکت دسته‌های عزاداری به هنگام شب، گفت: ضروری است، مسئولان این هیئت‌ها علائم لازم نظیر شب‌رنگ و … را به همراه داشته باشند تا از تصادف خودرو سواری با آنان جلوگیری شود.

وی درباره آن دسته از افرادی که اقدام به رنگ کردن و گل‌مالی خودروی سواری خود می‌کنند، گفت: برابر قانون هر اقدامی که منجر به کاهش دید راننده یا جلب توجه دیگر رانندگان شود، تخلف محسوب شده و پلیس ملزم به برخورد با آن است که در این خصوص نیز به رانندگان تذکرات لازم داده خواهد شد؛ در صورتی که این اقدام منجر به مخدوش شدن پلاک خودروها شود قطعاً پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه حرکت موتورسواران در میان دسته‌های عزاداری و … ممنوع است، از راکبان موتورسیکلت خواست تا قوانین رانندگی را رعایت کرده تا عزاداری بدون حادثه‌ای برای خود و دیگر شهروندان داشته باشند.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از ترافیک های سنگین در معابر درون شهری برای رفتن به هیئت ها و مراسم های عزاداری حتی المکان از آوردن خودرو های شخصی خودداری و برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور یزد درباره تردد وسایل نقلیه سنگین نظیر کامیون ها، گفت: در این ایام، تردد وسایل نقلیه سنگین تا ساعت ۲۴ ممنوع است.

بخش نظردهی بسته شده است..