نجات شاهین های میلیاردی از چنگال شکارچیان اشکذری

no-thumbs

فرمانده انتظامی اشکذر از دستگیری سه شکارچی متخلف محیط زیست و کشف چهار بهله 'شاهین دلیجه' به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسرهنگ حسین ثقفی اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش خضرآباد این شهرستان متوجه حضور سه تن از شکارچیان متخلف و غیرمجاز محیط زیست شدند و به همین منظور بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی و بکارگیری گشت های محسوس و نامحسوس محل اختفای متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه سه تن از شکارچیان متخلف محیط زیست و قاچاقچیان پرنده را دستگیر کردند.
فرمانده نیروی انتظامی اشکذر ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان، ۱۷ قطعه فاخته، یک جفت کبوتر، یک قطعه بلبل خرما و چهار بهله شاهین دلیجه کشف و تحویل اداره محیط زیست شد.
ثقفی ادامه داد: متهمان دستگیر شده قصد انتقال و فروش این پرندگان شکار شده را در شهرهای جنوبی کشور داشتند که با تلاش ماموران پاسگاه خضرآباد و همکاری خوب شهروندان دستگیر و روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی اشکذر با بیان اینکه جریمه سنگینی از سوی مقامات قضایی در انتظار این قاچاقچیان پرنده است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه ضمن تماس با تلفن ۱۱۰ پلیس را در راستای حفظ پرندگان نادر و جلوگیری از قاچاق سرمایه های محیط زیست یاری کنند.
محیط زیست استان یزد بدلیل کویری بودن و دامنه وسیع آن از زیست گاههای برخی پرندگان کمیاب همچون شاهین های دلیجه ، هوبره و زاغ بور است.
این استان چند منطقه حفاظت شده دارد که منطقه حفاظت شده کالمند بهادران ، سیاهکوه اردکان و منطقه حفاظت شده کوه بافق مهمترین آنهاست.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..