ویژه یزدی نیوز:

ازنیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد عبدالعظیم پویا تقدیر می شود

استاد عبدالعظیم پویا محقق و نویسنده و کارشناس خبره میراث فرهنگی در حالی در آستانه هفتاد سالگی است که بیش از هر محقق و پژوهشگر فرهنگی در احیاء تاریخ و میراث فرهنگی استان یزد بخصوص شهرستان میبد طی نیم قرن گذشته کوشیده است. چه بسیارند آثار تاریخی و فرهنگی این خطه باستانی که به همت مجدانه آن کوششگر عرصه...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حسین مسرت از فعالان فرهنگی استان در گفتگو با ما با اشاره به سابقه بلند مدت استاد عبدالعظیم پویا در خدمات فرهنگی و بویژه میراث فرهنگی استان، پاسداشت مقام علمی و فرهنگی این فرهنگ یار کهن کار عرصه میراث فرهنگی را حرمت نهادن بر تاریخ و فرهنگ این سرزمین دانست و اشاره داشت که عبدالعظیم پویا با انتشار بیش از دهها جلد کتاب و صدها مقاله و یادداشت نقش کم نظیری در معرفی داشته های فرهنگی دیارمان ایفا نموده و در روزگاری که کمتر کسی در فکر پاسداری و نگهداری میراث فرهنگی بوده وی به تنهایی بار سنگین مسئولیت نگاهبانی از میراث ارزشمند فرهنگی را بعهده گرفته است و با ثبت و ضبط و تدوین میراث ماندگار تاریخی این سرزمین و مقاومت در برابر تخریب و نابودی آنها ، حق بزرگی به گردن فرهنگ و تاریخ این دیار کویری دارند .
از این رو به اهتمام جمعی از اهالی فرهنگ استان و با مشارکت بیش از ۲۰ نهاد و مؤسسه فرهنگی از جمله میراث فرهنگی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جهاد دانشگاهی و دانشگاه میبد و در آذر ماه سال جاری در میبد و یزد مراسم نکوداشتی در ذکر پاسداشت خدمات بی شائبه استاد عبدالعظیم پویا برپا می شود و از وی تجلیل بعمل خواهد آمد.
مسرت در ادامه افزود به همین مناسبت کتابی تحت عنوان « پویای فرهنگ» توسط اینجانب در حال تدوین است که در بردارنده مجموعه مقالات تقدیمی صاحبنظران و دوستداران استاد پویا به ایشان می باشد و علاوه بر آن به همین مناسبت فیلم مستندی نیز از زندگی و آثار ایشان نیز در حال تهیه می باشد.
باز چاپ برخی از آثار برجسته استاد پویا نظیر کتاب « سیمای باستانی شهر میبد» و همچنین آثار جدیدی از ایشان درباره فرهنگ پوشاک و تغذیه در میبد و … از جمله برنامه های دیگر این مراسم خواهد بود.
حسین مسرت، حضور اساتید و بزرگان فرهنگی نظیر دکتر اسلامی ندوشن ، دکتر شیرین بیانی ، موسوی گرمارودی ، محمد بهشتی و … در این مراسم را نیز یادآور شد و از علاقمندان و آشنایان استاد عبدالعظیم پویا خواست خاطرات و یا یادداشتهای خود در مورد ایشان و یا فرهنگ و تاریخ میبد را جهت انتشار به آدرس hmasarrat@yahoo.com بفرستند.

بخش نظردهی بسته شده است..