عارف:ناطق‌نوری از اصولگرایی عدول نکرده است

no-thumbs

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان طی گفتگویی با خبرگزاری ایسنا با اشاره به فعالیت های انتخاباتی خود، گفت: ما کلید انتخابات مجلس دهم را از مهرماه 92 زدیم و رسما اعلام کردیم که در انتخابات اسفند 94 حضور جدی داریم. در واقع ما برای اولین بار سی ماه قبل از اسفند 94، مساله انتخابات را مطرح کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز وی اظهار داشت: در کنگره حزب مردم سالاری در بهمن ۹۲، راهبردهای اصلاح طلبان در انتخابات ۹۴ یعنی حضور و مشارکت حداکثری مردم، تقویت احزاب، تغییر هرم تصمیم گیری از مرکز به حوزه رای گیری، اجماع کامل و توجه به زنان و جوانان را مطرح کردم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به فعالیت های بنیاد مطبوعش گفت: دوستان ما در بنیاد امید ایرانیان در حوزه مدنی فعال شده و وارد کار اجرایی نشدند .اکنون فضای جامعه مدنی و دانشگاهی بسیار امیدوار کننده است و تعداد زیادی از دانشگاهیان برجسته برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند. ما در تهران و شهرستان‌ها به سراغ نخبگان رفته‌ایم و آن‌ها هم دعوت ما را پذیرفته‌اند.

وی همچنین عنوان کرد: ما وقتی وارد تعیین مصادیق شویم طبیعی است که اختلاف پیش بیاید. تاکنون هم ما وارد تعیین مصادیق نشده‌ایم. انتخاب مصادیق و لیست انتخاباتی برای تهران یک بحث جدی است و ما تصمیم گرفته‌ایم که تهران آخرین حوزه‌ای باشد که لیست‌ آن اعلام می‌شود برای اینکه چالش‌های تهران به شهرستان‌ها منتقل نشود، لیست تهران در آخرین مرحله تهیه می‌شود. من معتقدم در هر حوزه یک مکانیسم اجماع نیاز است و گاهی دخالت ریش‌سفیدان، ‌گاهی نظرسنجی و گاهی هم خود نامزدها به نتیجه می‌رسند که چه کسی به صحنه بیاید.

 

این فعال سیاسی درباره بحث سرلیستی لیست اصلاح طلبان در تهران و مطرح شدن نام ناطق نوری برای سرلیستی اصلاحات گفت: ‌برای جریان‌های سیاسی حفظ هویت یک اصل است. لیست اصلاحات باید در برگیرنده اصلاح طلبان و لیست اصولگرایان باید در برگیرنده نیروهای این جریان باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره برخی تحلیل‌ها مبنی بر خروج ناطق نوری از درون جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلب شدن وی پاسخ داد که اصولا این سوال را باید از آقای ناطق بپرسید ولی من تا کنون از وی نشنیده‌ام که از اصولگرایی عدول کرده باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..