غیبت عارف در جلسه شورای اصلاح‌طلبان

no-thumbs

شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، در حالی «عارف» را به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه خود انتخاب کرد که عارف در این نشست حاضر نشده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز روز یکشنبه ۱۹ مهرماه پس از تشکیل جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان،‌ اعضای این شورا اعضای هیأت رئیسه موقت خود را مشخص کردند و براین اساس محمدرضا عارف، علی محمد غریبانی و سیدعبدالواحد موسوی لاری به عنوان هیأت رئیسه موقت انتخاب شدند.


انتخاب عارف در این جلسه به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه درحالی صورت گرفت، که محمدرضا عارف دبیرکل بنیاد امید ایرانیان خود در این جلسه حضور نداشت.

این درحالی است که علی‌محمد غریبانی رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیش از این گفته بود: برای ریاست شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان، خود عارف باید اظهار نظر کند.

بر اساس این گزارش پس از مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مبنی بر تشکیل شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان این تشکل جلسات خود را آغاز کرد.

رهامی رییس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حالی پیش از این گفته بود که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان براساس راهکارهای موثر برای تجمیع نیروهای اصلاح‌طلب تشکیل شده است، که اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم از ناطق‌نوری دعوت گسترده‌ای به عمل آورده‌اند.

سید حسن خمینی در ماه گذشته به منظور دعوت از ناطق‌نوری به ملاقات وی رفته بود و آنطور که نشریه صدا ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران گزارش داد، ناطق‌نوری بر خلاف دفعات قبل پاسخ منفی به دعوت سید حسن خمینی نداده است.

محمد قوچانی عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران نیز از لزوم پرداخت بدهی دوم خرداد اصلاح‌طلبان به ناطق‌نوری خبر داده بود.

قوچانی در این زمینه تاکید کرده بود: « اصلاح‌طلبان یک فرصت به ناطق نوری بدهکارند و اکنون که بر سر یک گزینه میانه به نام حسن روحانی با او به تفاهم رسیده‌اند، باید این قرض را ادا و این فرصت را ایجاد کنند، باید این فرصت را ایجاد کرد که آن روی سکه دوم خرداد هم مجال عرضه یابد و روشن شود که آن انتخابات، انتخاب میان بهشت و جهنم نبود.»

محمد عطریانفر یکی دیگر از اعضای ارشد حزب کارگزاران نیز درباره ریاست عارف و لاریجانی در مجلس دهم گفته بود که ما ریاست نقد لاریجانی را به نسیه عارف ترجیح می‌دهیم.

از سوی دیگر نیز تاکنون از عارف برای حضور در جلسات شورای مشورتی خاتمی دعوت نشده است، این موضوع باعث شد علیرضا خامسیان مشاور رسانه‌ای محمدرضا عارف از حضور عارف برای حضور در جلسات شورای مشورتی اصلاح‌طلبان ابراز بی‌اطلاعی کند.

در جریان اصلاحات فارغ از وجود احزاب متعدد، شوراها و جبهه های مختلفی وجود دارد که بطور موازی با یکدیگر در حال فعالیت هستند و گاهی دو گروه ادعای مدیریت یک جبهه خاص را دارند و یکدیگر را متهم به مصادره نام جبهه مدنظر خود می‌کنند.

شوراهایی که امروز در جریان اصلاحات وجود دارد شامل «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات»، «شورای مشورتی خاتمی» و «شورای راهبردی اصلاح طلبان» است که باید به آن «شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان» را نیز اضافه کرد.

منبع: تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..