گردشگری خاتم رونق می‌گیرد

no-thumbs

سرپرست میراث فرهنگی خاتم از رونق گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: خاتم ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد که تاکنون ناشناخته مانده اما به تدریج شرایط بهتری در این شهرستان حاکم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز علی اصغر دشتی‌زاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خاتم از جمله شهرستان‌هایی است که هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ طبیعی دارای جاذبه های بسیاری برای گردشگری است اما به دلیل نبود زیرساختهای مورد نیاز، مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌های مورد نیاز، ظرفیت های بالایی در شهرستان خاتم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ایجاد کرده است، افزود: ایجاد تاسیسات گردشگری اعم از اقامتی، پذیرایی و مجموعه های گردشگری و تفریحی نظیر هتل، رستوران سنتی، تالار و … در شهرستان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

دشتی‌زاد عنوان کرد: شهرستان خاتم با بیش از ۸ هزار کیلومترمربع وسعت در جنوب استان یزد قرار گرفته و به دلیل وجود قلعه های بسیار تاریخی در این شهرستان و در دو بخش هرات و مروست، از آن به نام دارالکلات نیز یاد می‌شود.

وی با اشاره به وجود جاذبه های تاریخی نظیر قلعه ‌های متعدد، بقعه‌ها، خانه های تاریخی و … از جاذبه‌های طبیعی نظیر جنگل‌های باغ شادی، چشمه‌ها و … نیز به عنوان جاذبه های طبیعی گردشگری خاتم یاد کرد و افزود: بافت تاریخی دستکند هرابرجان و ترکان در کنار کوچه باغ‌های جذاب، روستاهای هدف گردشگری چاهک و خوانسار و هرابرجان، سرچشمه نهرمسیح  که در طول سال آب از سرچشمه این نهر جاری است و … جاذبه های بی نظیر این شهرستان هستند که تاکنون به درستی معرفی نشده اند.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با تخصیص اعتبار لازم برای مرمت و ساماندهی این فضاها، در آینده نزدیک، منتظر ورود گردشگران داخلی و خارجی به خاتم و رونق گردشگری در این شهرستان باشیم.

دشتی‌زاد همچنین با بیان اینکه شهرستان خاتم در محور گردشگری فارس و کرمان قرار گرفته است، از سرمایه‌گذاران دعوت کرد برای ایجاد تاسیسات گردشگری و کمک به توسعه گردشگری و آبادانی شهرستان خاتم، در این بخش سرمایه گذاری کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..