همایش شیرخوارگان حسینی در یزد برگزار شد

no-thumbs

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور به همت هیئت رزمندگان یزد در این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به رسم هر سال نخستین جمعه ماه محرم که روز گرامیداشت حضرت علی‌اصغر (ع) است، پیش از ظهر امروز همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه از استان یزد برگزار شد.

در مرکز استان یزد این همایش به صورت متمرکز در حسینیه سید محمدآقا با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی و در امامزاده شاهزاده فاضل (ع) برگزار شد که بانوان یزدی با فرزندان خردسال خود حضوری پرشکوه در این مراسم داشتند.

این همایش هر سال به همت هیئت رزمندگان استان یزد برگزار می‌شود و عزاداران حسینی در این مراسم به یاد طفل شیرخوار کربلا بر سر و سینه می‌زنند.

این مراسم هر سال با شور و اشتیاق خاصی در مرکز استان یزد و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود و زمزمه «علی لای لای» در این شهر از زبان مادران طنین‌انداز می‌شود.

این مراسم از سال ۸۲ در مهدیه تهران آغاز شد و پس از گذشت ۱۲ سال اکنون در بیش از ۳ هزار نقطه از ایران و ۴۰ کشور خارجی برگزار می‌شود.

مداحی و نوحه‌سرایی، سخنرانی، لالایی ویژه نوزادان شش ماهه و … از مهم‌ترین بخش‌های این همایش است و خردسالان و کودکان شش ماهه نیز در این مراسم با لباسی ویژه به نام لباس حضرت علی اصغر (ع) حاضر می‌شوند.

این مراسم در استان یزد به همت هیئت رزمندگان برگزار می‌شود و امسال بیش از ۲ هزار نفر در مرکز استان در این همایش شرکت کردند.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..