نخستین مسابقه بزرگ عکس سرو عاشورایی درابرکوه

no-thumbs

مسئول روابط عمومی شهرداری ابرکوه از برگزاری نخستین مسابقه بزرگ عکس سرو عاشورایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز زینب بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: شهرداری ابرکوه به مناسبت آغاز ایام محرم اقدام به برگزاری نخستین دوره مسابقات عکس عاشورایی با بیش از ۲ میلیون تومان جایزه نقدی کرده است.

وی افزود: این مسابقه با هدف به تصویر کشیدن حضور مردم و هیئت‌های عزاداری در ماه محرم و شناساندن حادثه عاشورا از نگاه دوربین و تقویت و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان فعال در دو بخش و سطح انجام می‌شود.

بابایی ضمن دعوت از همه هموطنان و همشهریان برای شرکت در این مسابقه هنری اظهار داشت: این مسابقه در دو بخش با موضوعیت اصلی شور و اشتیاق کودک و محرم و مسجد و تکایا در ماه محرم و در بخش فرعی نیز با موضوع بافت قدیمی و تاریخی ابرکوه در این ماه و در سطوح حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی، شرکت در مسابقه بزرگ عکس سرو عاشورایی را برای تمام علاقه‌مندان مرد و زن آزاد دانست و بیان کرد: تهیه عکس و ارسال آن به شرط حضور علاقه‌مندان در شهرستان ابرکوه است.

بابایی خاطر نشان کرد: این مسابقه به صورت تک عکس برگزار می‌شود و هر عکاس مجاز است که حداکثر پنج قطعه عکس (رنگی یا سیاه و سفید) به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

مسئول روابط عمومی شهرداری ابرکوه ادامه داد: مشخصات فنی عکس‌های ارسالی باید ۲۰ سانتی‌متر در ۲۰ سانتی‌متر و با کیفیت ۷۲ با فرمت رایج دیجیتالی و عکس‌های موبایل با بالاترین خروجی باشد.

بابایی ادامه داد: شناسنامه عکس‌ها شامل زمان، مکان و عنوان نیز باید مشخص شود و بهتر است هر عکس یک عنوان مشخص داشته باشد.

مسئول روابط عمومی شهرداری ابرکوه تصریح کرد: هر عکاس مجاز است فقط در یک بخش و سطح مسابقه شرکت کند.

بابایی آخرین مهلت ارسال آثار را جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ اعلام کرد و افزود: آثار ارسالی فقط از سه طریق صورت می‌گیرد که این روش‌ها آپلود عکس و ارسال لینک آپلود به آدرس www.AbarSarv.ir، ارسال عکس و مشخصات به آدرس ایمیل AbarSarv@Gmail.com و ارسال عکس و فایل اطلاعات بر روی لوح فشرده به آدرس استان یزد، شهرستان ابرکوه، صندوق پستی ۸۹۳۱۶۴۹۵۵۹ به نام روابط عمومی شهرداری ابرکوه است.

وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط برگزاری مسابقه می‌توانند از طریق سامانه ارتباطی پیام کوتاه دبیرخانه مسابقه به شماره ۱۲۰۱ ۳۰ ۲۰ ۵۰۰۰ و سایت اینترنتی مسابقه به آدرس، www.AbarSarv.ir اطلاعات بیشتری را دریافت کنند.

وی ادامه داد: اعلام اسامی برگزیدگان روز شنبه، هفتم آذر ۱۳۹۴ و برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده نیز در روز چهارشنبه، ۱۱ آذرماه، همزمان با اربعین حسینی انجام خواهد شد.

بابایی تأکید کرد: فقط عکس‌هایی که در ایام محرم سال ۱۳۹۴ در شهرستان ابرکوه تهیه شده باشند در مسابقه پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص عزاداری مردم ابرکوه که همه ساله افراد بسیاری را از دیگر نقاط کشور به این منطقه می‌کشاند از هم‌میهنان برای حضور در این شهر تاریخی در ایام محرم دعوت کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..