نقشه پایه مدیریت بحران شهر یزد تدوین شد

no-thumbs

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: نقشه پایه مدیریت بحران شهر یزد تدوین‌شده و آماده ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "سید محمدرضا سید حسینی" در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال جاری با اشاره به نامه ابلاغی معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با پیش‌بینی احتمال وقوع زمستان بسیار سرد همراه با بارش‌های زیاد در سال جاری، از مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران خواست تا اقدامات و تدابیر لازم جهت مقابله احتمالی با این بحران را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که در مواقع بحرانی به‌ویژه بحران‌های فراگیر برای خدمت‌رسانی بهتر در حداقل زمان نیاز به یک دستورالعمل مشترک است به همت اداره کل مدیریت بحران استان و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نقشه پایه مدیریت بحران شهر یزد تدوین و آماده‌شده است و به‌زودی برای بهره‌برداری‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ابلاغ می‌شود.

سید حسینی همچنین از فرمانداران خواست تا در اسرع وقت ستادهای بحران شهرداری‌های استان را بر اساس دستورالعمل کشوری تشکیل دهند.

"محمدحسین امامی" مدیر کل مدیریت بحران استان نیز مهم‌ترین وظیفه این اداره کل را پیشگیری از وقوع حادثه و بحران دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه حادثه هرگز از قبل خبر نمی‌کند، باید در هر زمان و مکانی آماده خدمت به مردم باشیم.

وی با اشاره به تدوین نقشه پایه مدیریت بحران شهر یزد به‌صورت پایلوت کشوری تصریح کرد: نقش مردم در همراهی با دستگاه‌های اجرایی استان برای مدیریت کردن بحران‌ها بسیار مهم است و به‌عنوان‌مثال می‌توانند در فصل زمستان با خاموش کردن یک شعله گاز اضافی از قطعی احتمالی گاز در استان جلوگیری کند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه هرکدام از حاضرین به اقدامات و تدابیر اندیشیده شده دستگاه‌های تحت مسئولیت خود برای مقابله با وقوع زمستان بسیار سرد پیش‌بینی‌شده در سال جاری پرداختند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..