چاپ کتاب رنگ آمیزی نقشه فرش ایرانی

no-thumbs

کتابی با عنوان رنگ آمیزی نقشه فرش ایرانی به نویسندگی محمد رضا قاآنی عضوهیات علمی دانشگاه علم و هنر و لطف الله شکری به چاپ رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز کتابی با عنوان رنگ آمیزی نقشه فرش ایرانی (آموزش کاربردی رنگ و نقطه چین کردن نقشه فرش) به همت محمد رضا قاآنی عضوهیات علمی دانشگاه علم و هنر و لطف الله شکری توسط انتشارات شمال پایدار و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسید.

محمد رضا قاآنی، یکی از نویسندگان این کتاب در مصاحبه ای اظهار کرد: از آنجا که درباره فن‌شناسی در حوزه نقشه فرش، کتابی در حد آموزش دانشگاهی موجود نبود و این کمبود هم از سوی دانشجویان و هم از طرف اساتید احساس می‌شد لذا کتاب رنگ آمیزی نقشه فرش ایرانی بر مبنای داشته های خود،  پژوهشگران و اساتید بزرگ فرش ایران، برای آموزش چگونگی رنگ آمیزی و نقطه چین کردن نقشه فرش تالیف شده است.

قاآنی گفت:این کتاب ضمن بررسی تاریخچه نقاشی فرش ایران، سعی در آشنا ساختن بیشتر و بهتر هنرجویان از وسایل کار، مبنای رنگ و همچنین شیوه تولید نقشه و نگهداری آن دارد.

وی در پایان ویژگی منحصر به فرد کتاب رنگ آمیزی نقشه فرش ایرانی را: حضور اصول هنر تجسمی برای درک بهتر هنرجو از رنگ آمیزی فرش، قرار گیری تصاویر به منظور تفهیم بیشتر مطالب و همچنین ارزش گذاری به هنر سنتی و ایرانی، دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..