آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:

شهید صدوقی؛منطقه یزد را به لحاظ دینی احیا کرده بودند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله صدوقی که ما از نوجوانی ایشان را در کنار امام (ره) می‌دیدیم که منطقه یزد را به لحاظ دینی احیا کرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سالگرد شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی چهارمین شهید محراب ، اظهار داشت: محرم از نقاط مهم تاریخ ماست که اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را همیشه زنده نگه می‌دارد. این حقیقت را در محرم‌ها و مراسم دیگر به چشم خودمان درک می‌کنیم و لقب مهم ثارالله که به امام حسین (ع) داده شده معنای مهمی دارد. خداوند که خون ندارد و ثارالله یعنی آن خونی که به حساب خالص خداوند ریخته شده باشد و همچنین با هدف بزرگی که امام حسین (ع) به یارانش داشتند برای مبارزه با ظلم و استکبار و حکومتی که مصداق بزرگ آن یزدیان بودند.

وی ادامه داد: هدف به این بزرگی به دست نمی‌آید و آن روزی که مرگ آخرین ظالم دنیا را جشن بگیریم، آن روزی است که ثارالله به نتیجه رسیده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام حسین (ع) در این راه سعی کردند به گونه‌‌ای عمل کنند که صحنه‌های مظلومیت‌شان با اشک‌ها و دل‌های شکسته نشان دهند و به جای سیل خون، با سیل اشک به جنگ ظلم و ستم بروند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان این که این هدف تا به امروز به طور نسبی تأمین است، ادامه داد: آن روزی که امام زمان (عج) ظهور کنند، مردم دنیا شاهد تحقق هدف ثاراللهی خواهند بود. وی با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: فاجعه منا مصیبت بزرگی برای دنیای اسلام شد و نزدیک به ۵۰۰۰ حاجی مهمان خداوند با آن وضع فجیع جان دادند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که حجاج جان باخته از جمله کسانی بودند که گناهان‌شان ریخته شده است، گفت: این مصیبت برای دنیای اسلام و ما دلخراش است و هنوز هم مسائل تمام نشده است و باید بسیار زیاد به روی این مسائل کار کرد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به شهادت شهدای محراب گفت: امروز ما برای شهادت یکی از شهدای محراب که آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی است، اینجا جمع شده‌ایم. من تعصب خاصی نسبت به ایشان داشتم، سال‌هایی که به قم آمدیم، حجره من در کنار حجره ایشان بود و چیزهای فراوانی از ایشان آموخته‌ایم. وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی افزود: آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی برای این که غرب کشور را محفوظ کند، به کرمانشاه فرستاده شدند که با ایشان تماس زیادی داشتم و ایشان قطعاً مکتب اهل بیت (ع) را در غرب کشور خصوصاً کرمانشاه احیا کرده بودند که ما نشان آن را در هشت سال جنگ دیدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ایشان لباس بسیجی می‌پوشیدند و به قرار گاه می‌آمدند و به دعای ایشان بود که جمعیت بسیجی حرکت می‌کردند، به قدری حضور ایشان در آن جا تأثیر داشت که نمی‌توانم در وقت کوتاه بیان کنم. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به یکی دیگر از شهدای محراب گفت: آیت‌الله دستغیب را شما می‌شناسید.

وی شخصیت ممتاز زمان خودشان بود. وی افزود: همچنین آیت‌الله صدوقی که ما از نوجوانی ایشان را در کنار امام (ره) می‌دیدیم که منطقه یزد را به لحاظ دینی احیا کرده بودند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آیت‌الله مدنی نیز در قسمت همدان و تبریز بودند و با وجود تمام سختگیری‌هایی که ساواک انجام می‌داد، ایشان چراغ روشنی در همدان و تبریز بود.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: زمانی که منافقین بعد از این که از اسلام فاصله گرفتند، هم از اسلام می‌گفتند و هم از مارکسیست؛ در واقع در هر دو بخش پلی زده بودند که هر دو را از دست دادند. وی گفت: دنیا از داعش متنفر است و منافقان همان راهی را رفتند که داعش می‌رود، سال‌ها قبل جوانان مردم را به گونه‌ای بار می‌آوردند که آن‌ها کمربند انتحاری به خود می‌بستند و مردم را می‌کشتند. امروز داعش به اسم دین، دخترها و پسرها را جذب کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در دفاع مقدس مردم ما مشتاقانه به جبهه‌ها می‌رفتند و جان می‌دادند اما منافقیان در خدمت صدام بودند، گفت: منافقان امروز هم دریوزگی‌شان ادامه دارد و تحت حمایت آمریکا بخش زیادی از آن‌ها در عراق و کشورهای منطقه زندگی می‌کنند و آمریکا آن‌ها را حفظ کرده تا از آن‌ها استفاده کند. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: کسی که دستش به شخصیتی همچون به خون آیت‌الله اشرفی آلوده باشد، قطعاً به رحمت الهی نخواهد رسید.

وی گفت: منافقان جایی مثل حزب جمهوری اسلامی را منفجر می‌کنند و ۷۲ نفر از بهترین نیروهایی که مبارزه کرده‌اند را یکجا شهید می‌کنند، جوانان باید از این مسائل درس بگیرند که در دام صیادان خطرناک نیفتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب برجام گفت: خوشبختانه پس از تلاش فراوان و مجاهدت دولت و شخص رئیس جمهور و هدایت‌های مقام معظم رهبری و همچینن پشتکار تیم مذاکره کننده حقیقتاً برای تاریخ ایران پیامد دارد، نزدیک به دو سال و صرف زیادی وقت توانستند به نتیجه برسند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان این که بعد از جریان قطعنامه یکسالی مذاکره کرده بودیم و می‌دانم که چقدر مشکل است اما این‌ها کار را انجام دادند. وی گفت: ما امکانات هسته‌ای کم و بیش داشتیم و هنوز هم چیزی را از دست نداده‌ایم اما متأسفانه در دنیا به عنوان عضو مهم باشگاه هسته‌ای شناخته شده‌ایم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همه حرکت‌های ما را غیرقانونی تلقی می‌کردند و دانشجویان ما را به دانشگاه‌های دنیا راه نمی‌دادند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به برخورد مجلس شورای اسلامی با دیپلمات‌های کشور ما افزود: با این حرف‌های تلخی که برخی انسان‌ها از بُعد سیاسی با این مسئله برخورد می‌کردند را تحمل کردند. وی ادامه داد: برجام با اکثریت مجلس و شورای نگهبان به سرعت به نتیجه رسید که کار خیلی مهمی بود؛ البته در آمریکا هم همین طور بود و مخالفت‌هایی وجود داشت که مهم‌ترین آن اسرائیل بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه کسانی که در داخل ایران بودند، شاید با حسن نیت بودند، که من آن‌ها را متهم نمی‌کنم با این مسئله برخورد می‌کردند. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: در زمان تحریم‌ها ضرباتی به کشور ما زدند که هنوز زود است خدمت شما عرض کنم. سایه جنگ بر سر ما گسترده بود و واقعاً خطر جدی‌ای برای ما پیش آورده بود ولی با شجاعت دولت و همکاری مجلس و شورای نگهبان و تدبیر مقام معظم رهبری این مسئله به جایی رسیده و فقط اجرای آن مانده است. آژانس هسته‌ای باید اعلام کند که ایران در برابر تعهداتش عمل کرده است.

وی افزود: بعد از انقلاب ۳ سال شورش داشتیم و بعد ۸ سال جنگ داشتیم که می‌دانید چه به سر ملت آمد و همچنین بعد از جنگ بازسازی‌های خرابه‌های جنگ و عنوان زیربنایی‌های کشور که سابقه نداشت اما مردم صبر کردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ۶ قطنامه خطرناک ذیل اصل هفتم منشور سازمان ملل که خطرناک بوده و اکثرش به جنگ می‌رسید اما مردم ما خم به ابرو نیاوردند چرا که انقلاب را از خودشان می‌دانستند، گفت: در واقع آن چه که رژیم پهلوی را از کشور ما بیرون کرد، حضور مردم بود. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: اگر می‌بینید امروز جمهوری اسلامی ایران با این همه ظلم، فشار و تحریم و جنگ، یکی از بهترین، قدرتمندترین و امن‌ترین‌های منطقه است، دلیلش این است که مردم به حکومتشان وفادارند که البته انتقادات و کمبودهایی نیز دارند؛ از جمله بیکاری جوانان، که انتقادهای آن‌ها حق است اما از انقلاب شان ناراضی نیستند. وی گفت: کسانی که می‌خواهند مردم را از انقلاب دور کنند، ظلم می‌کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات آینده افزود: هیچ مصلحت نیست که مردم دچار تفرقه شوند، امروز تحصیل کرده‌ها خیلی زیاد هستند و در هر خانواده‌ای تحصیل کرده وجود دارد، حتی در خانواده‌های فقرا و خانواده‌هایی که تحت حمایت بنیاد مستعضفان نیز هستند نیز تحصل کرده دارند. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: این امت هنوز وحدت دارند و نباید این وحدت را شکافت و تفرقه ایجاد کرد.

وی گفت: ما باید شجاعت گفتن حقیقت را داشته باشیم و مردم هم شجاعت شنیدن داشته باشند که این شرایط کشور ما است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که انتخابات باید به گونه‌ای باشد که به خواست مردم باشد، ادامه داد: امروز مردم هستند که امنیت کشور را حفظ کرده‌اند و باید به مردم میدان داد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اوضاع امنیت در کشورهای عراق، لبنان، بحرین، مصر، لیبی و سوریه خاطرنشان کرد: می‌دانید که منطقه ما امروز چه وضعی دارد، در این شرایط کشورما نسبتاً امن است و کسانی که کاری در دستشان است در خدمت هستند إن شاء الله برجام انجام شود تا برای جوانان کار ایجاد کنیم و از خجالت‌شان درآییم.باشگاه خبرنگاران جوان

بخش نظردهی بسته شده است..