خاطره مدیرعامل نابینای جامعه نابینایان یزدی از آیت الله خاتمی

no-thumbs

مدیر عامل جامعه نابینایان یزد گفت که آیت ا... سید روح الله خاتمی در کسوت امامت جمعه یزد ارتباط خود را با اقشار جامعه حفظ می کرد و به محافظان خود توصیه می کرد تا او را محدود نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از یزدان نیوز، روح الله رنجبر در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان که در دانشگاه یزد برگزار شد، با ابراز گله‌مندی از مدیریت نامناسب و تصمیم‌های نادرست در خصوص معلولان، خطاب به دانشجویان از دغدغه‌های قشر معلول سخن گفت.

مدیرعامل جامعه نابینایان یزد از کلید خوردن مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان در محلی که سرنوشت این مملکت از آنجا جرقه می‌خورد، ابراز خرسندی کرد و خطاب به دانشجویان دانشگاه یزد گفت: معلولان این سرزمین خواستار تغییر نگاه‌های شما هستند که قرار است روزی سکان این کشور را در دست داشته و استاندار، فرماندار، شهردار، امام جمعه و از دیگر مسئولان این استان باشید.
روح الله رنجبر با بیان اینکه، چرا مسئولان ما در برنامه‌های ویژه معلولان در استان حضور نمی‌یابند و در صورت حضور هم نمایندگان درجه چندم خود را می‌فرستند، خطاب به دانشجویان گفت: شما را به انسانیت تان قسم می‌دهم که نگاه خود در خصوص معلولان را اصلاح کنید.


رنجبر تصریح کرد: اکنون مدت بسیاری است به عنوان نماینده‌ای از روشندلان استان تقاضای وقت ملاقات با مقامات ارشد استان را داریم اما این امکان فراهم نمی‌شود و دائم به ما می‌گویند که مقامات تا چندین ماه دیگر وقت ندارند.
نماینده معلولان استان با بیان اینکه، خداوند برای دیدار با بندگانش زمان و مکان نمی‌شناسد، گفت: درود بر روح الله خاتمی که محافظانش را از خود دور می‌کرد و در کوچه می‌نشست و می گفت که نگذارید من از مردم جدا شوم. وی همیشه برای دیدار با مردم وقت داشت.

رنجبر که خود نابینای مطلق است، ضمن بیان اینکه این سخن‌ها را نمی شود در کوچه و بازار گفت، دانشگاه را مکان مناسبی برای بیان این گفته‌ها دانست و خطاب به دانشجویان افزود: چشم‌های شما می‌بیند، گوش‌هایتان می‌شنود و اندیشه شما درک می‌کند آنچه را من به عنوان نماینده ای از جامعه نابینایان یزد می‌گویم.


وی تصریح کرد: بیایید طرحی نو در اندازیم و جامعه خود را آنطور که شایسته ما ایرانیان و مسلمانان است بسازیم.


رنجبر با اشاره به این سخن که ما معلولانمان را زجر‌کش می‌کنیم و شعورمان را به شعارمان می‌فروشیم، گفت: رفتارها و سیاستگذاری‌های شهری از قبیل نبود مناسب‌سازی‌ در فضای شهر، در نظر نداشتن حقوق شهروندی معلولان، اختصاص ندادن جایگاه شغل دولتی برای معلولان و مواردی از این دست که در قانون حمایت از معلولان آمده ولی به ندرت اثری از اعمال آن دیده می‌شود، انسانیت در این دیار را کم رنگ دانست و گفت: در سرزمین ما برخورد و اندیشه درست در خصوص معلولان فرهنگسازی نشده است.


مدیرعامل جامعه نابینایان یزد با بیان اینکه وظیفه خود می‌داند که داد هم‌نوعان خود را از بیدادگران بستاند، خطاب به دانشجویان گفت: با نگاهی به تفکر اطرافیان خود، ساختمان سازی‌های پیرامون خود و نبود مناسب سازی در فضای شهرهای خود، بنگرید که در این دنیا و این سرزمین با معلولان چه شده‌است.


مراسم گرامیداشت روز عصای سفید با همکاری گروه جامعه شناسی و مددکاری دانشگاه یزد و جامعه نابینایان استان، شامگاه ۲۱ مهر ماه در سالن دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار شد و در این مراسم مدیر کل بهزیستی، مدیر بهزیستی شهرستان یزد، پایدار رئیس آموزش و پرورش استثنایی، مدیر کل ورزش و جوانان، اساتید دانشکده جامعه شناسی دانشگاه یزد، معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، دانشجویان دانشگاه یزد، روشندلان و ناشنوایان استان و خانواده‌های آنها حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..