ارزان‌ترین خودروی دنیا به ایران می‌آید+عکس

no-thumbs

ارزان‌ترین خودروی جهان یک خودروی کوچک شهری است که قیمت آن 2500 دلار است. این خودرو بسیار کم مصرف است و بعضی کارشناسان آن را گزینه مناسبی برای واردات به ایران می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز تاتاموتورز خودروساز بزرگ هندی مدلی از خودروهای بسیار کوچک و کم‌مصرف شهری به نام «نانو» ساخته است. این خودرو در بزرگراه‌ها با یک لیتر بنزین ۲۶ کیلومتر و در داخل شهر با یک لیتر بنزین ۲۲ کیلومتر راه می‌پیماید. این خودروی ۲ سیلندر با حجم موتور ۶۳۰ سی‌سی و ۴۰ اسب بخار قدرت دارد.

عده ای از کارشناسان بازار بر این باورند که جای این رده محصول در بازار ایران خالی است و اگر شرکتی آن را وارد کند، احتمالا با استقبال زیادی مواجه میشود.
قدرت این خودرو از پراید هم ۲۰ اسب بخار کمتر است. وزن آن نیز ۶۰۰ کیلوگرم است که این عدد ۲۷۰ کیلوگرم از پراید کمتر است.
 
در این زمینه محمود نادی کارشناس بازار خودرو به خبرنگار آنا گفت: اگر قرار باشد این خودرو به ایران وارد شود، به دلیل کم مصرف بودن آن می‌تواند شامل تبصره‌های خاصی برای عوارض باشد.
به گفته او همان طور که برای خودروهای هیبریدی این تبصره‌ها در نظر گرفته شد، خودروهای کم‌مصرف هم می‌توانند ارزان‌تر وارد شوند. البته این به قدرت چانه زنی شرکت وارد کننده هم بستگی دارد.
وی در مورد قیمت احتمالی این خودرو در ایران هم گفت: این موضوع به عوارضی که آن بسته می‌شود وابسته است،‌ با این حال اگر بخش خصوصی بخواهد چنین خودرویی را وارد کند چون زیر ذره بین نظارت است، تا حد ممکن با قیمت پایین آن را وارد خواهد کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..