پیش بینی سرما و بارشهای متعدد در یزد

no-thumbs

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد به نامه وزیر نیرو به سازمان مدیریت بحران کشور اشاره کرد و گفت: در نشست امروز هشدار و آماده باش را به دستگاه ها اعلام کنیم، زیرا در این نامه پدیده بی نظیر سرمایی و یخبندان، بارش های متعدد و سیل پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدحسین امامی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه یکی از مراحل مدیریت بحران بحث پیشگیری است ، افزود: این نشست مصوبه هایی در خصوص سوخت، گلخانه داران، مرغ داران، حفاظت شهرها، تامین نان در موقع قطعی گاز داشت و نکاتی در حوزه مدیریت بحران به فرمانداران و شهرداران گوشزد شد.

وی با اشاره به درپیش بودن فصل زمستان اظهار امیدواری کرد با آمادگی هایی که حاصل می شود مشکل ها در این فصل به حداقل برسد و آسایش مردم را به همراه داشته باشد.
امامی خاطرنشان کرد : ویژگی و ذات بحران به گونه ای است که از وقوع آن خبر نداریم، از این رو هر لحظه باید آمادگی داشته باشیم؛ البته برخی مواقع از جمله فصل زمستان باید به هشدارهای مدیریت بیشتر توجه شود اما دامنه و مقایس این هشدارها را نمی توان پیش بینی کرد.
وی تاکید کرد : در مواقع بحران بخصوص بحران های فراگیر باید زبان مشترکی وجود داشته باشد تا دستگاه ها بر اساس آن عمل کنند که در گذشته وجود نداشت.
امامی اظهار کرد : برای نخستین بار در کشور چنین برنامه ای اجرا شده و همه دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در این زمینه همکاری خوبی داشتند.
این مسئول ادامه داد: بر اساس این نقشه لایه های دیگری از جمله اسکان ، امداد شبکه ها ، خطوط آبرسانی و گاز تهیه شده و امیدواریم این نقشه در مواقع بحران به کمک ما بیاید و در حداقل زمان بهترین خدمت رسانی داشته باشیم.
این مسئول تاکید کرد : این نقشه مصوبه شورای هماهنگی مدیریت استان است و همه دستگاه ها موظف به ملاک قرار دادن و اجرای آن هستند.
معاون امور هماهنگی استاندار یزد نیز در این نشست گفت : با توجه به ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستاد بحران در شهرداری ها، فرمانداران باید در این خصوص پیگیری های لازم را به عمل آورند و در جریان فعالیت های این ستاد قرار گیرند
سید محمدرضا سیدحسینی با اشاره به نامه ستاد مدیریت بحران کشور و پیش بینی های ذکر شده در آن در حوزه مدیریت بحران اظهار کرد: باید فعالیت ها به گونه ای باشد که در مواقع بحران غافلگیر نشویم.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..