تولید خرما در بافق ۶۰ درصد کاهش یافت

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی بافق از پایان کار برداشت خرما از سطح دو هزار هکتار از نخلستان های این شهرستان خبر داد و گفت: تولید این محصول نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حمید عسکری باقرآبادی با بیان اینکه علت کاهش، خشکسالی و کمبود آب بوده افزود: ۲۷۰ هکتار آن را نخیلات بارور و مابقی نهال و غیر بارور تشکیل می دهد.

وی گفت: پیش بینی می شود بیش از دو هزار و پانصد تن خرما از نخلستان های این شهرستان برداشت شود.
عسکری ارقام خرمای بافق را بومی ، کبکاب ، زاهدی و پیارم اعلام و خاطر نشان کرد: این محصول علاوه بر مصرف داخل شهرستان بافق به استانهای اصفهان، فارس و دیگر شهرستانهای استان یزد نیز صادر می شود.
وی افزود: بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر بهره بردار در حوزه پرورش و تولید خرما شهرستان بافق فعالیت می کنند و هر سال اراضی بیشتری به کشت نخل و تولید این محصول اختصاص داده می شود.
این مسوول اظهار داشت: همچنین از اجزای درختان خرما برای تهیه حصیر، پادری، جارو، کلاه، بادبزن، طناب و دیگر محصولات حصیری استفاده می شود و عمده صنایع دستی بافق مرهون نخل بوده و به این درخت وابسته است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی توسط کارشناسان باغبانی، اصلاح و هرس از اقداماتی بود که در جهت افزایش تولید خرما هر سال از سوی جهاد کشاورزی در این شهرستان انجام می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..