طرح ساماندهی کامیون‌ها در شهر یزد

no-thumbs

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کامیون‌ها برای نخستین بار در یزد با استفاده از نظر صنف کامیونداران و بررسی دغدغه‌های مردم، گفت: اجرای این طرح را کاملا عالمانه می‌دانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمنصور جمشیدی، در نشستی خبری با اشاره به تردد بیش از حد کامیون‌ها در سطح شهر یزد به ویژه در مناطقی نظیر بلوار مدرس و بلوار شهید دشتی اظهار داشت: حضور این کامیون‌ها در سطح شهر، حوادث ناگواری را رقم می‌زد که نگرانی شدید مردم و نیروهای پلیس را به همراه داشت.

وی افزود: ‌با توجه به اینکه حضور برخی کامیون‌ها برای حمل مصالح، مواد خوراکی، دارو و … لازم و ضروری بود، لذا همه نیازها دسته‌بندی‌ و کامیون‌هایی که نیاز به تردد داشتند، کد دریافت کرده و با اجرای این طرح آمار تمام کامیون‌های سطح شهر یزد نیز به دست آمد.

جمشیدی با بیان اینکه توقف کامیون‌ها در سطح معابر سبب شده بود تا اغلب رانندگان در دید دچار مشکل شده و با عابران تصادف کنند، خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی کامیون‌های یزد به طور جدی و برای نخستین بار به شکلی قانونمند اجرا شد و برای کامیون‌ها محدوده عبور و مرور مشخص شد که امیدواریم با همکاری شهرداری امکان ایجاد پارکینگ برای آنها نیز فراهم شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با بیان اینکه سرعت رانندگی در یزد به طور متوسط از دیگر نقاط کشور پنج درصد بیشتر است، اظهار داشت: برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات، ۳۵ دوربین در سطح شهر نصب بود که در شش ماهه نخست سال جاری، آمار این دوربین‌ها افزایش یافت و تا اول آبان‌ماه نیز هشت دوربین دیگر در سطح شهر نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار دوربین‌های ثبت و کنترل سرعت در یزد به ۸۳ مورد می‌‌رسد، عنوان کرد: با این روند شاهد حضور پلیس در سطح شهر نخواهیم بود و سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در سطح شهر به طور خودکار توسط دوربین‌ها ثبت و برای آنها جریمه لحاظ می‌شود.

جمشیدی ‌با بیان اینکه نیازمند اصلاح هندسی در معابر نیز هستیم، بیان کرد: بیشترین تصادفات شهر یزد در خیابان کاشانی رخ می‌داد که با اجرای طرح در این خیابان، میزان تصادفات آن به شدت کاهش یافته است.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در استان یزد، میزان تصادفات فوتی در مرداد ماه امسال ۳۹ درصد کاهش در شهریورماه ۳۰ درصد کاهش و در ۲۰ روز مهرماه ۶۰ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد ‌با اشاره به اینکه یزد کم‌کم به شهری بزرگ تبدیل شده اما امکانات راهنمایی و رانندگی آن در حد شهر کوچک باقی مانده است، اظهار داشت: در ابتدای ورود خود به استان یزد پنج ایستگاه مصوب راهنمایی و رانندگی در سطح شهر را راه‌اندازی کردیم که خوشبختانه اکنون آثار و ثمرات راه‌اندازی این ایستگاه‌ها مشهود است.

جمشیدی ادامه داد: معتقدیم یزد با گستردگی که پیدا کرده و به تدریج به سمت کلانشهر شدن پیش می‌رود، حداقل سه ایستگاه راهنمایی و رانندگی دیگر در سه نقطه پرتردد شهر نیازمند است.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..