محیط زیست ابرکوه، نیازمند حمایت‌های کشوری

no-thumbs

عضو شواری عالی استان‌های کشور و عضو شواری اسلامی شهر ابرکوه خواستار حمایت مسئولان کشوری و عزم ملی جهت رفع مشکلات زیست محیطی این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"رضا ربانی" در دیدار با معاون سازمان محیط زیست کشور، محیط زیست را سرمایه ملی دانست و گفت: همه مردم باید متوجه باشند که از این سرمایههای خدادادی باید به نحو احسن در راستای پیشرفت و توسعه استفاده شود.

وی تصریح کرد: شهرستان ابرکوه در گذشته از زیستگاه‌های معروف حیات وحش شناخته ‌می‌شده به طوری که تا اواخر دهه ۴۰ گونه‌هایی چون گورخر، آهو و جیبر در آن زیست می‌کرده‌اند و حتی در گزارش‌های اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت کویر، ابرکوه به عنوان یکی از زیستگا‌ه‌های خوب گورخر ایرانی نام برده شده است.

ربانی با اشاره به این که دشت‌های این شهرستان از یک طرف به تالاب گاوخونی و از جنوب تا بهرام گور به استان فارس و از طرف غرب به کوه‌های زاگرس و از شرق به کویر ابرکوه – مروست منتهی می‌شود، اظهار کرد: این وسعت و تنوع زیستگاهی موجب تنوع حیات وحش و غنای زیستی مطلوبی در این شهرستان شده بود.

وی با اشاره به اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه، گفت: این گنجینه ژنی ارزشمند به دلیل ارزش‌های قابل توجه و به منظور حفاظت بهتر، جزو مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست قرار دارد.

عضو شورای عالی استان‌های کشور در این دیدار خواستار توجه بیشتر به مسائل سرو کهن این شهر و تامین اعتبار لازم جهت حفظ و نگهداری و ساماندهی آن و همچنین حمایت از سایت گورخر ایرانی در منطقه چاه‌گیر ابرکوه شد.

ربانی در پایا نیز تصریح کرد: شهرستان ابرکوه، خواستگاه پرنده هوبره است که نیازمند حمایت جدی جهت راه‌اندازی این سایت است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..