در پیامی به همایش اندیشه‌های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره) در یزد:

طه هاشمی: پیوند استوار میان امام (ره) و آموزه‌های قرآن زمینه‌ای مناسب برای تحقیقات آینده است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیوند استوار میان امام خمینی(ره) و آموزه‌های ناب قرآن با وجود بحث و بررسی‌های فراوان همچنان می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای تحقیقات آینده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ، متن کامل پیام دکتر سیدطه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به همایش ملی اندیشه‌های قرآنی و تفسیری حضرت امام (ره) که از سوی دکتر کمال خواجه‌پور دبیر همایش قرائت شد به شرح زیر است: قرآن مجید تجلی اسمای حسنی و صفات علیای حضرت حق تعالی است که بعد از تنزل از نشئات غیبیه و حقایق علمیه بر قلب پاک احمدی تجلی و از آنجا چون نسیمی روح‌بخش بر جان‌های مشتاق حقیقت، وزیدن گرفته است.

چون اراده حق تعالی بر ظهور مقام جامع احدی‌اش تعلق گرفت، اکمل قلوب انبیا را انتخاب و با تجلی اسم اعظم که محیط و جامع همه اسمای اوست، کامل‌ترین نبوت و کتاب و شریعت که محیط بر همه نبوات و کتب و شرایع است را نازل فرمود، تا به فرموده امام خمینی (ره) بعد از تنزل از مراتب متعدد و به وسائط مطهره از جمله ذوات مقدسه معصومین از رسول خاتم(ص) تا حجت حق (عج) که مفاتیح وجود و مخازن کبریا و معادن حکمت و اصول معارف و صاحبان مقام جمع و تفصیل‌اند، در دسترس سالکان طریقت و عارفان حقیقت قرار گیرد.

پیوند استوار میان امام و آموزه‌های ناب مصحف شریف با وجود بحث و بررسی‌های فراوان همچنان می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای تحقیقات آینده باشد. توانمندی‌های علمی دانشگاهیان تا حدود زیادی می‌تواند به کشف و دستیابی به این زمینه‌های ارزشمند کمک کند و دانشگاه آزاد اسلامی در این راه ثابت قدم و برای حمایت از چنین تحقیقاتی آماده است

 
 

این کتاب عظیم که به فرموده خود، سراسر نور است، از جانب حق به سوی بشر نازل شد تا آنها را از ظلمات خارج سازد «کتاب انزلناه الیک لتخرج الناس من الظلمات الی النور» کتاب شریفی که مردم را به استوارترین، مستقیم ترین و ثابت‌ترین آیین حیات‌بخش دعوت می‌کند. «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم».

هدایت قرآن از طرفی دعوت به زیباترین آیین، مکارم اخلاقی و کمالات نفسانی و از طرفی هدایت به کامل‌ترین قوانین پویای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظام حکومتی است. زبان قرآن، زبان جامع و کامل فطرت است که در هر عصر و زمان جان‌های تشنه معرفت را سیراب کرده و میان همه ملل و فرهنگ‌ها مشترک است.

تکریم قرآن بعد از تکریم حق از هر چیزی برتر است که تکریم و توقیر خداست، «قال رسول الله: القرآن افضل کل شیء دون الله فمن وقّر القرآن فقد وقّرا الله» به خصوص اگر این تکریم از مجرای افکار و اندیشه‌های ابرمردی چون امام خمینی (ره) صورت گیرد که تمام عمر شریف خود را برای تحقق بخشیدن به حکومتی بر مبانی قرآن سپری کرد. درود و صلوات بر آن روح بلندی که با قرآن تکامل نموده در جهت جامعه قرآنی تمام همت خویش را مصروف داشت.

این پیوند استوار میان ایشان و آموزه‌های ناب مصحف شریف با وجود بحث و بررسی‌های فراوان همچنان می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای تحقیقات آینده باشد. توانمندی‌های علمی دانشگاهیان تا حدود زیادی می‌تواند به کشف و دستیابی به این زمینه‌های ارزشمند کمک کند و دانشگاه آزاد اسلامی که همواره وجود و دوام خود را مرهون انفاس قدسی ایشان است در این راه ثابت قدم و برای حمایت از چنین تحقیقاتی آماده است.

این جانب ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که برای برگزاری همایش اندیشه های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره) سعی و تلاش کرده‌اند تشکر و قدردانی نموده و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..