لزوم توجه به سرو کهنسال ابرکوه

no-thumbs

عضو شورای عالی استان‌های کشور و عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه خواستار حمایت مسئولان کشوری و عزم ملی جهت رفع مشکلات زیست محیطی این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز رضاربانی در دیدار با معاون سازمان محیط زیست کشور، محیط زیست را سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: شهرستان ابرکوه در گذشته از زیستگاه‌های معروف حیات وحش شناخته ‌می‌شده به طوری که تا اواخر دهه ۴۰ گونه‌هایی چون گورخر، آهو و جیبر در آن زیست می‌کرده‌اند و حتی در گزارش‌های اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت کویر، از ابرکوه به عنوان یکی از زیستگا‌ه‌های خوب گورخر ایرانی نام برده شده است.

 

ربانی با اشاره به اینکه دشت‌های این شهرستان از یک طرف به تالاب گاوخونی و از جنوب تا بهرام گور به استان فارس و از طرف غرب به کوه‌های زاگرس و از شرق به کویر ابرکوه – مروست منتهی می‌شود، اظهار کرد: این وسعت و تنوع زیستگاهی موجب تنوع حیات وحش و غنای زیستی مطلوب در این شهرستان شده است.

 

وی با اشاره به اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه، گفت: این گنجینه ژنی ارزشمند به دلیل ارزش‌های قابل توجه و به منظور حفاظت بهتر، جزو مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست قرار دارد. خواستار توجه بیشتر به سرو کهن این شهر و تامین اعتبار لازم جهت حفظ و نگهداری و ساماندهی آن و همچنین حمایت از سایت گورخر ایرانی در منطقه چاه‌گیر ابرکوه هستیم. شهرستان ابرکوه، خاستگاه پرنده هوبره است که نیازمند حمایت جدی جهت راه‌اندازی این سایت است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..