افزایش مراکز مشاوره ژنتیک در استان یزد

no-thumbs

مدیر کل بهزیستی استان از افزایش مراکز مشاوره ژنتیک استان به 4 مرکز در سال جاری خبر داد و افزود: همه شهرستان‌های استان تا سال آینده، تحت پوشش مراکز مشاوره ژنتیک قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز «جلیل عفتی» افزود: مرکز مشاوره ژنتیک میبد اواخر سال گذشته و مرکز مشاوره ژنتیک مهریز نیز اوایل امسال به بهره‌برداری رسیدند.

وی ادامه داد: به تازگی شاهد بهره‌برداری از مراکز مشاوره ژنتیک در اشکذر و بافق هستیم؛ با انجام آزمایشات ژنتیک، زمینه ابتلای جمعیت استان به بیماری‌ها و معلولیت‌های مادرزادی کاهش می‌یابد.
این مسئول افزود: از زمان بهره‌برداری از مراکز مشاوره ژنتیک میبد و مهریز، هزار زوج از خدمات این مرکز قبل از ازدواج استفاده کرده‌‌اند.
وی با تاکید بر این‌که این مراکز مشاوره به همه ازدواج‌های شهرستان‌های مزبور خدمات ارائه می‌کنند، اضافه کرد: تمام شهرستان‌های استان تا سال آینده تحت پوشش مشاوره ژنتیک قرار می‌گیرند.
مدیر کل بهزیستی استان با تاکید بر این‌که بسیاری از اختلالات جنبه وراثتی دارد، انجام مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد فرزند معلول و بیمار را لازم و ضروری دانست.
عفتی گفت: بروز بسیاری از این اختلالات با انجام آزمایشات ژنتیک، قابل پیشگیری است و از این حیث امکانات خوبی در استان ایجاد شده است.
،وی با تاکید بر این‌که شرایط زیرساختی استان برای راه‌‌اندازی مراکز مشاوره ژنتیک در تمام شهرستان‌ها مهیا است، افزود: این مراکز مشاوره به مرور زمان در شهرستان‌های مختلف ایجاد خواهد شد.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..