همایش ملی استاندارد در یزد آغاز به کار کرد

no-thumbs

همایش ملی استاندارد در نودمین سالگرد تاسیس موسسه استاندارد با حضور رئیس پژوهشگاه ملی استاندارد، خانواده استاندارد استان یزد و جمعی از مسئولان در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مدیرکل استاندارد استان یزد،در همایش ملی استاندارد ضمن ابراز خرسندی از اینکه جایگاه استاندارد در جامعه اکنون جایگاهی قابل توجه است و همه بر اهمیت آن واقف هستند، اظهار داشت: در تلاشیم با حمایت از کالاهای استاندارد تولید داخل، یزد را به استانی پیشرو در استانداردسازی تبدیل کنیم.

محمدحسین ماجدی عنوان کرد: یزد از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود و می‌تواند نقش اساسی در توسعه استانداردها داشته باشد بنابراین ظرفیت‌های این استان در توسعه استاندارد بسیار قابل توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از حضور و همکاری استانداری یزد، جهاد دانشگاهی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، دانشگاه آزاد، پیام نور، اداره کل محیط زیست، دانشگاه علم و هنر و … به دلیل همکاری با اداره کل استاندارد در برگزاری این همایش اظهار امیدواری کرد: این همایش در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

ماجدی ضمن برشمردن اهداف و محورهای این همایش خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ استاندارد، آشناسازی جامعه با استانداردهای تولید و خدمات، ارائه راه حل‌های مناسب و منطقی برای قوانین و مقررات در راستای بهبود تولید و خدمات و … از اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد با اشاره به مقالات ارسال شده به این همایش عنوان کرد: با توجه به اینکه فراخوان این همایش بسیار دیرهنگام و در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها منتشر شد، بیش از ۵۰ مقاله قوی به دبیرخانه جشنواره رسید که ۹ مقاله در این همایش یک روزه در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد.

به گزارش فارس، در پایان این همایش یک روزه که هم‌اکنون در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد در حال برگزاری است، از ۹ تولیدکننده برتر واجد شرایط استاندارد در استان یزد تجلیل خواهد شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..