عضوهیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی:

گندله و کارخانه فولاد بافق از طریق فاینانس و یوزانس اجرا می شود

عضوهیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت : طرح گندله سازی و کارخانه فولاد بافق از طریق تسهیلات مالی فاینانس و یوزانس اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز یونس الستی در جلسه گزارش کارگروه پیگیری خواسته های مردم و کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق افزود: هزینه طرح فولاد و گندله از محل فاینانس و تامین منابع خارجی که سه سال بعد از اجرای طرح پرداخت خواهد شد (یوزانس) و باقیمانده طرح ها نیز از منابع داخلی استفاده می شود تا به بهره برداری برسد.
این مسئول اضاقه کرد : عملیات اجرایی دو طرح اصلی این شرکت با بکار گیری تمام قطعات اروپایی اغاز شده و از محل منابع مالی فاینانس و یوزانس تکمیل خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خاطرنشان کرد : همه زیرساخت های طرح فولاد از قبیل آب ، برق، تلفن، راه آهن و حصارکشی محوطه به پایان سیده و با انتخاب چهار شرکت پیمانکاری داخلی و خارجی عملیات ساخت این کارخانه با ظرفیت سالانه یک میلیون تن آهن کلید خورده است.
به گفته این مسوول ، برای ساخت کارخانه فولاد یک میلیون تنی بافق یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با تکمیل و بهره برداری از آن زمینه اشتغال افزون بر یکهزار نفر فراهم می شود.
وی در خصوص گندله سازی بافق هم بیان کرد : این طرح نیز با حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی همه زیر ساخت های لازم در آن فراهم شده است و بزودی عملیات ساخت این کارخانه در جوار معدن سنگ آهن چغارت آغاز خواهد شد.
الستی همچنین در خصوص موضوع تبدیل وضعیت کارگران شرکت سنگ آهن بافق خاطر نشان کرد: حدود دو ماه پیش این موضوع توسط مدیرعامل شرکت در جلسه مطرح شد و با توجه به اینکه جایجایی هایی در هیات مدیره شرکت سنگ آهن در حال انجام بود متاسفانه به نتیجه نرسید اما بنا داریم هر سال یک سوم نیروها را تغییر وضعیت دهیم تا در سه سال آینده همه نیروها تبدیل وضعیت شوند.
عضو سابق صندوق بازنشستگی فولاد کشور در ادامه به برداشت سود شرکت سنگ آهن بافق هم اشاره کرد و گفت: با توجه به قولی که در جلسات قبل داده شده ، اجازه نخواهیم داد سود مازادی از این مجموعه برداشته شود.
الستی تصریح کرد: اگر سندهای مالی پایان سال ۹۲ را بررسی کنید خواهید دید علیرغم اعتراض سهام داران ، مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان سود را نگه داشتیم و بین آنها تقسیم نکردیم و الان نیز قول می دهم تا زمانی که بخواهیم مجمع سال ۹۳ را برگزار کنیم کل این مبلغ را به حساب افزایش سرمایه شرکت سنگ آهن مرکزی یافق واریز کنیم.
به گزارش خبر نگار ما، گندله یعنی گلوله های تولید شده از سنگ آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام و سپس سخت یا پخته می شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند و یا روش های متعدد احیای مستقیم به کار می رود.
معدن چغارت بافق با ذخیرگاه ۱.۷ میلیارد تن سنگ آهن یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور کار استخراج خود را از ابتدای دهه ۵۰ خورشیدی آغاز کرده است و هم اکنون بیش از پنجهزار و ۶۰۰ نفر در این معدن و مجموعه های زیر پوشش آن به کار اشتغال دارند.
هم اکنون سالانه بیش از هشت میلیون تن سنگ آهن از این معدن استخراج می شود که پس از فرآوری، بخشی به اصفهان و خوزستان ارسال و مازاد مصرف داخلی به کشورهای چین و پاکستان صادر می شود.
پس از خصوصی سازی این معدن و واگذاری ۷۱.۵ درصد آن به صندوق بازنشستگان فولاد کشور، کارگران به نشانه اعتراض دست از کار کشیدند و برای بازگشت به محل کار خود خواسته هایی را مطرح کردند که با حضور مسوولان ارشد استان یزد و مدیران معدنی و صندوق مذکور به تصویب رسید.
از آنجایی که مقرر شد هر دو ماه یکبار افراد کارگروه متشکل از یک یا دو مسوول معدنی، استاندار یا معاون وی، فرماندار بافق ، نماینده کارگران، اعضای شورای شهر بافق و جمعی از جوانان بافقی، تحقق صورتجلسه مورخ ۹/۶/۹۳ را بررسی و به اطلاع مردم و کارگران برسانند ششمین جلسه کارگروه پیگیری با حضور الستی عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن و از اعضای پیشین صندوق بازنشستگان کشوری برگزار شد.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..