رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد:

حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در یزد حذف می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به اینکه حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در یزد حذف می‌شود، گفت: تعداد دوربین‌های کنترل سرعت و تخلف شهر یزد به 83 دوربین می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز منصور جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه برای اولین بار، در استان یزد طرح ممنوعیت تردد کامیون ها در شهر یزد اجرا شد، اظهار داشت: یک زمانی خانواده‌ها در یزد انتقاد زیادی می‌کردند که کامیون‌ها سلامت، امنیت و رفاه آنها را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به اینکه نحوه تردد کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها چهره بدی در جامعه ایجاد کرده بود، گفت: اجرای این طرح آسایش و امنیت را به دنبال داشت و مردم از آن ابراز رضایت کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد یکی از آسیب‌پذیری‌های سطح یزد به غیر از موتورسیکلت‌سواران را عابران پیاده دانست و گفت: وانت بارها، جرثقل‌ها، کامیون‌ها از جمله وسایل پر حادثه‌ای هستند که در یزد تردد داشتند.

جمشیدی با اشاره به اینکه سرعت رانندگی در یزد ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در راستای کاهش سرعت، اقدامات زیادی انجام شد و الان ۳۵ دوربین کنترل سرعت و تخلف رانندگی در یزد اضافه کردیم و تا ۱۵ یا ۲۰ روز آینده ۸ دوربین دیگر اضافه می‌کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که هدف و برنامه ما این است که پلیس را از سطح شهر یزد جمع کنیم، گفت: با شروع به کار این ۸ دوربین، تعداد دوربین‌های کنترل سرعت و تخلف یزد ۸۳ مورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که یزد به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای کشور در زمینه تصادفات رانندگی به حساب آید چرا که مردم بیش از ۵۰ یا ۶۰ کیلومتر نباید در سطح معابر شهر تردد کنند.

جمشیدی تصریح کرد: یکی ازخیابان‌هایی که در شهر یزد بیشترین تصادف‌ها را داشت، خیابان کاشانی بود که با اجرای این طرح، حوادث به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه رانندگی الان یکی از نمودهای فرهنگ و تمدن به حساب می‌آید، گفت: وقتی در و دیوار ما هم نماد فرهنگمان هستند، باید نسبت به اصلاح فرهنگ رانندگی در شهر اقدام کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد چاپ بروشور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم، توزیع کلاه ایمنی رایگان بین موتورسیکلت سواران، فعالیت های تبلیغاتی، راه‌اندازی اداره فرهنگ ترافیک را از جمله اقدماتی دانست که راهنمایی و رانندگی یزد در استان انجام داده است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در مرداد ۳۹ درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد بودیم، شهریور ۳۰ درصد و در ۲۱ روزه اول مهر امسال نسبت به ۲۱ روز اول مهر سال قبل ۶۰ درصد کاهش فوتی در تصادفات داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهر یزد تا پایان امسال و در سال‌های آینده، از لحاظ ترافیکی، حمل و نقل عمومی، اصلاح معابر و زیرساخت‌های ترافیکی گام‌های خوبی برداشته می‌شود.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..