همایش بصیرت، عشق، آینده روشن در یزد

no-thumbs

در راستای طرح پویش رسانه ای خانواده و گرامیداشت روز ملی خانواده،‌همایش بصیرت، عشق، آینده روشن ویژه دختران بالای 15 سال برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز " خدیجه نجفی " در ابتدای این همایش گفت: هدف برگزاری این همایش افزایش آگاهی با مسائل پیش از ازدواج، ارتباط دختر و پسر، عشق های کاذب و آشنایی با معیارهای اصیل اخلاقی و اسلامی در امر ازدواج بوده است.

 با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل پیش از ازدواج اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه محسوب می شود و لذا جنبه های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی مردم نیز دچار تغییر و تحولات اساسی شده است.

مشاور امور بانوان فرماندار یزد با بیان اینکه با توجه به وضع موجود در موضوع ازدواج نیز تغییراتی صورت پذیرفته است افزود: افزایش میانگین سن ازدواج، تغییر دیدگاه های جوانان، تغییر ارزشهای و هنجارها در امر ازدواج و … از مهمترین مباحثی است که در امر ازدواج تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ و تمدن ایران زمین به معیارهایی نظیر اصالت، نجابت،‌ایمان، کفویت در اعتقادات دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در امر ازدواج تأکید شده است.

" نجفی " در پایان تصریح کرد: در دنیای امروز با توجه به گسترش رسانه ها و شبکه های اجتماعی برخی از دختران و پسران در امر ازدواج به معیارهای غربی توجه دارند که این خود باعث شده تا با افزایش آمار طلاق در جامعه مواجه باشیم.

اجرای سرود توسط گروه سرود ناشنوایان،‌ نمایش طنز خانواده،‌ برگزاری مسابقه،‌ مدیحه سرایی در وصف حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه های این همایش بود.

بخش نظردهی بسته شده است..