پتانسیل بالقوه نگین کویر در جذب سرمایه گذار

no-thumbs

شهرستان خاتم از پتانسیل های سرمایه گذاری زیادی در تأسیسات گردشگری برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم از پتانسیل بالقوه سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری اعم از اقامتی، پذیرایی و مجموعه های گردشگری و تفریحی نظیر هتل، رستوران سنتی، تالار و … در شهرستان خاتم خبر داد.

علی اصغر دشتی زاد عنوان کرد: شهرستان خاتم با وسعت ۸۳۴۹ کیلومتر مربع در جنوب استان یزد واقع شده است. این شهرستان به شهر دارالکلات شهرت دارد و علت این نام گذاری، تعداد قلعه های گسترده در دو بخش هرات و مروست می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: این شهرستان از نظر آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه های گردشگری در نوع خود بی نظیر و منحصر بفرد می باشد و علل آن وجود جنگل های باغ شادی، بقعه ها و برج های تاریخی متعدد، بافت تاریخی دست کند هرابرجان و ترکان توام با کوچه باغ های جذاب، روستاهای هدف گردشگری چاهک و خوانسار و هرابرجان، سرچشمه نهرمسیح  که در طول سال آب از سرچشمه این نهر جاری می باشد و همچنین بافت تاریخی مروست که امید است اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تخصیص اعتبار لازم برای مرمت و ساماندهی آنها، در آینده نزدیک، منتظر نویدی خوش باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امید است با عنایت به اینکه شهرستان در محور گردشگری فارس و کرمان قرار گرفته است، سرمایه گذاران به صنعت گردشگری روی آورند و با ایجاد تاسیسات گردشگری به توسعه گردشگری و آبادانی شهرستان رونق بخشیده شود.

بخش نظردهی بسته شده است..