مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیایت در همایش روز جهانی غذا

وجود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی در یزد/ تغییر فرهنگ تغذیه ای مردم,اولویت مهم صنعتگران

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در همایش روز جهانی غذا بر ضرورت تعامل بین بخشی و تشویق صنایع غذایی به تولید محصول سالم و ایمن با توجه به آمار بالای مبتلایان به دیابت در استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد; سید محمد رضا آقایی در این همایش اظهار داشت : نیمی از مردم یزد درگیر دیابت هستند و آمار حاصله نشان دهنده وجود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی در یزد است که آمار بسیار بالا و نگران کننده ای را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار پرونده دیایت در این مرکز وجود دارد و ۲۸ هزار مورد از این پرونده ها فعال هستند و مراحل درمان را طی می کنند.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت با اشاره به این آمار نگران کننده,بر ضرورت تغییر فرهنگ تغذیه ای مردم و نقش موثر واحدهای تولیدی و صنعتگران در تولید غذاهای مناسب جهت مصارف افراد دیابتیک و کنترل این بیماری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری,۱۵ درصد از بودجه سلامت را به خود اختصاص داده اظهار داشت: پیشگیری مهمترین اقدام جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری است و برخورداری از رژیم غذایی متعادل,ورزش و تحرک بدنی,دارو درمانی در صورت لزوم و مدیریت استرس موثرترین روشهای پیشگیری از این بیماری مزمن و پرعارضه هستند.

وی همچنین از راه اندازی کلینیک مشاوره تحرک بدن توسط متخصص پزشکی و متخصص تحرک بدنی و همچنین کلینیک تخصصی چکاپ در این مرکز نیز خبر داد.

خبرنگار; لیلا پورزارع

 

بخش نظردهی بسته شده است..