ضرورت توجه به بناهای تاریخی فهرج

no-thumbs

بخشدار مرکزی یزد درباره مرمت بناهای تاریخی و گردشگری روستای فهرج از جمله روستاهای هدف گردشگری استان گفت: مرمت مسجد جامع و مجموعه شهدای فهرج صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از همشهری «حسین عسکرزاده» افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حد مقدورات به مرمت بناهای تاریخی و ارزشمند روستای فهرج اقدام کرده است.
وی درباره وضعیت مسجد جامع فهرج نیز گفت: پشت بام این مسجد که در معرض بارندگی بود، مرمت شده است.
بخشدار مرکزی یزد از کمبود اعتبار برای رسیدگی به این مسجد تاریخی به عنوان اولین مسجد تاریخ اسلام در استان خبر داد و افزود: امیدواریم شاهد اختصاص اعتبار مناسب و در شان این مسجد قدیمی باشیم.
این مسئول درباره رسیدگی به مجموعه شهدای فهرج با توجه به خاکی بودن محوطه اطراف مجموعه و راه دسترسی نامناسب نیز گفت: اقداماتی برای مرمت این مجموعه انجام شده است.
وی افزود: البته باید توجه کرد که این مجموعه از موقوفات است که به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و نیازهای آن باید از سوی هیات امنا مورد توجه قرار گیرد و رفع شود.
عسکرزاده با تاکید بر این‌که مجموعه شهدای فهرج می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی کشور تبدیل شود، روایات مطرح شده درباره سفر خاندان حضرت علی(ع) به این منطقه و حوادث بعد از آن را تایید کرد. وی بیان کرد: این مجموعه محل زیارت بسیاری از شهروندان یزدی است و قطعا رونق گردشگری آن به عمران و آبادانی آن خواهد انجامید.
بخشدار مرکزی یزد با اشاره به اقداماتی که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای مرمت این مجموعه مذهبی انجام داده، حل مشکلات این مجموعه را در گرو شکوفایی فرصت‌های گردشگری آن دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..