نمایشگاه توانمندی بانوان بافق افتتاح شد

no-thumbs

نمایشگاه توانمندی بانوان بافقی در 25 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های این شهرستان بر پا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز نمایشگاه توانمندی بانوان بافق به صورت استانی برگزار شده و پذیرای هنرمندان سراسر استان یزد است.

در این نمایشگاه دست رنج بانوان بافقی از قبیل محصولات تولیدی،صنایع دستی و هنری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
نمایشگاه توانمندی بانوان بافقی با شرکت بیش از ۶۰ نفر از بانوان این شهرستان به مدت یک هفته در سالن اداره صنعت،معدن و تجارت بافق برای بازدید عموم شهروندان و علاقه مندان دایر خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد،در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: باید از بانوان که با دستان خود آثار هنری بسیار جذاب و دیدنی خلق می کنند حمایت شود.
فخرالسادات خامسی افزود : مواد اولیه مورد نیاز بانوان هنرمند باید تامین شود هرچند که زنان این شهرستان در بحث صنایع دستی مشکلی ندارند زیرا مواد اولیه محصولات آنها عمدتا از فرآورده های نخل و الیاف و شاخ و یرگ آن است.
وی ادامه داد: در این بین هستند بانوانی که صنایع دستی آنها به غیر از آن چیزی است که در بافق مرسوم است و مواد اولیه آن از جای دیگر باید تامین شود لذا این بانوان باید هم از لحاظ تسهیلات بانکی و هم آموزش و مشاوره مورد حمایت قرار گیرند.
خامسی، به بازار فروش تولیدات و صنایع دستی بانوان اشاره کرد و گفت: این صنایع باید به عنوان سوغات شهرستان بافق معرفی و مازاد آن به بازار استانهای همجوار صادر و عرضه شود تا سود آوری بیشتری برای خانم های خانه دار داشته باشد.
وی در پایان از اقدامات فرماندار و مسئولان بافق پیرامون بسترسازی لازم جهت برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان بافقی تشکر کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و مشاوران فرمانداران شهرستان های استان در ادامه سفر یک روزه خود به بافق با خانواده شهیده سکینه عسکری باقرآبادی از شهدای مکه مکرمه دیدار کردند.
همچنین بازدید از بازارچه خیریه شکرانه و مجموعه تاریخی باغ تیتو از دیگر برنامه های این سفر بود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..