حرکت نمادین کاروان چاووشی خوانان یزد

no-thumbs

نخستین همایش ملی چاووشی خوانی یزد در حسینیه قلعه کهنه یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین نخستین همایش ملی چاووشی خوانی یزد با اشاره به اینکه چاووشی خوانی یکی از سنتهای دینی و تاریخی کشور به شمار می رود،اظهار داشت:استان یزد مهد چاووشی خوانی کشوربه شمار می رود که در آن به این آیین دینی و سنتی در ایام مذهبی به خصوص محرم توجه جدی می شود.
وی با بیان اینکه این سنت دیرینه نباید به فراموشی سپرده شود،تصریح کرد:یکی از مهم ترین اهداف این همایش توجه  به فرهنگ آیینی و دینی چاووشی خوانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه گفت:این همایش به مدت دور روز در حسینیه تاریخی قلعه کهنه یزد برگزار می شود.
وی در عین حال مراسم اختتامیه  و تجلیل از برگزیدگان این همایش را فردا(۲۱شهریور( اعلام کرد و افزود:اختتامیه این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء در مکان حسینیه قلعه کهنه یزد برگزار می شود.غیاثی ندوشن گفت:۴۵ چاووشی خوان از ۱۸ استان کشور و ۲۵چاووشی خوان از شهرستانهای استان یزد به رقابت می پردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد داوران این همایش را؛اردشیر صالح پور،استاداشرفی،علی اصغرحسینیان،فرید سعادتمند و سید مهدی میرعبداللهی عنوان کرد.
وی گفت:اولین بار سال ۸۳ همایش چاووشی خوانی در این استان به صورت استانی برگزار شد.بنابراین امسال بعد از گذشته حدود یک دهه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفت این همایش را به صورت ملی برگزار نماید.
همچنین به مناسبت برگزاری نخستین همایش ملی چاووشی خوانی یزد،حرکت نمادین کاروان چاووشی خوانان از خیابان امام یزد به سمت حسینیه قلعه کهنه برگزارشد که با استقبال مردمی روبرو گردید.

بخش نظردهی بسته شده است..