از مجلس برای تصویب برجام متشکرم

روحـانی: کاسبان تحریم نگران کساد شدن دکانشـان نباشند

رییس جمهور امروز در جریان سفر یک روزه خود به مازندارن در ورزشگاه شهر ساری حاضر شد و ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای تصویب کلیات طرح برجام به کاسبان تحریم اطمینان داد که دکانشان کساد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، با تسلیت به خانواده های جانباختگان مازندرانی فاجعه منا گفت: متاسفانه ما هم مثل کشورهای دیگر امروز مفقودین زیادی داریم . موضع گیری قاطعانه رهبری و تلاش دولتمردان در این حادثه در همه جا قابل تقدیر است. اما دولت هنوز وظیقه اش تمام نشده است. هم نسبت به خانواده های این عزیزان و هم برای روشن شدن ابعاد قضیه به تلاش های دیپلماتیک و سیاسی و حقوقی ادامه می دهیم و به وظیفه مان عمل خواهیم کرد.

 
رییس جمهور با بیان اینکه امروز با همت دیپلمات هایمان و ایستادگی ملت در عرصه جدیدی قدم گذاشته ایم گفت: ما توانستیم به همه جهانیان بگوییم که ما همانطور که دردفاع مقدس توانستیم از حق مردم ایران با ایثار و ایستادگی دفاع کنیم امروز هم توانستم با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرت های جهان ایستادگی کنیم و این ملت بزرگ توانست به توافق غرور آفرین با قدرت های جهان و سازمان ملل و شورای امنیت برسد.
 
روحانی افزود: ما همان شورای امنیتی که قطع نامه های نا حق و ظالمانه و غلط علیه ملت ما تصویب کرده بود را، وادار کردیم که قطعنامه های غلط قبلی را ملغی کند و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد.
 
رییس جمهور از حمایت های رهبری و مردم از تیم هسته ای تشکر کرده و گفت: من از نمایندگان مجلس به خاطر عمل ارزشمند و کار تاریخی شان در جلسه دیروز که کلیات طرح برجام را تصویب کرد تشکر می کنم. این مردم همان مسیری که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتخاب کردند، امروز برای تعامل قدرتمند و نرمش قهرمانانه در برابر دنیا، ادامه می دهند.
 
 روحانی با بیان اینکه امروز در فضای پسا برجام و غرور آفرین هستیم، گفت: ما نیازمند انسجام و همدلی هستیم. اگر در برابر دنیا به توفیقات بزرگی دست یافتیم، به دلیل درایت رهبری، ایستادگی ملت و دیپلمات های غیورمان در عرصه مذاکرات تاریخی است.
 
به گفته وی، تاریخ نشان خواهد داد که ملت چه کار بزرگی را به ثمر رسانده اند. در هیچ کجای دنیا، کشوری به ذیل مبحث ۷ شورای امنیت سازمان ملل و در مسیر جنگ قرار نگرفته که بتواند از ذیل آن خارج هم بشود. این به دلیل اتحاد و انسجام ملت ایران از هر قوم و طایفه است و به فرموده رهبری، برجام نباید منجر به انشقاق شود. ایرادی ندارد که برخی منتقد باشند و نظرات دیگری  داشته باشند. اما در قانون اساسی، مسیر دموکراسی را برگزیده ایم و آنچه که اکثریت مردم می گویند ملاک عمل خواهد بود. کما اینکه در انتخابات نیز اینگونه است و رای اکثریت ملاک است و اقلیت هم باید راه اکثریت را دنبال کند. البته حقوق اقلیت هم باید مد نظر باشد.
 
او که می گفت برجام باید وسیله ای برای انسجام و جهش اقتصادی جوانان غیور کشور باشد، خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی در ماه های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است. ما به این ملت غیور، افتخار می کنیم که در برابر تحریم ها مردانه ایستادند و انشالله در ماه های آینده شاهد رفع تحریم و رشد کشور خواهیم بود.
 
روحانی با بیان اینکه کشورهای ثروتمند همسایه فروشنده نفت، دچار ورشکستگی شده اند، ادامه داد: کشوری که خودش در کاهش قیمت نفت مقصر بود، خودش در این چاه افتاد! کشوری که برای کشور برادرش چاه می کند، خودش در چاه افتاده و ناچار از استقراض شده است.
 
رئیس دولت از آرامش ملت در بازار یاد کرد و از مسیر کاهش تورم از سوی دولت سخن گفت و افزود: تورم باز هم کاهش می یابد و انشالله تا پایان هفته جاری بسته ای را برای رشد اقتصادی ارائه می دهیم که در شش ماهه دوم تحول بزرگی در اقتصاد کشور رخ دهد. این تحرک اقتصادی قبل از برداشتن تحریم هاست و ممکن است یکی دو ماه دیگر هم در حالت تحریم باشیم اما در همین مدت با انسجام شاهد حرکت و رونق اقتصادی تا پایان سال خواهیم بود.
 
وی با طرح این سوال که چرا به دنبال مذاکره رفتیم؟، گفت: برخی فکر می کنند ما دوست داشتیم به غرب نزدیک شویم، در حالی که برای ما شرق و غرب فرقی نمی کند و آنچه برای ما مهم است، رونق اقتصاد و اشتغال جوانان ما است. من به عنوان نماینده و خادم شما چطور رضایت بدهم که به خاطر تحرمی هر جنسی که وارد کشور می‌شد و هنوز هم البته اینچنین است ۱۵ تا ۲۰ درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدهیم. هر کس می خواهد شعار بدهد، از جیب و زندگی خودش شعار بدهدف نه از جیب فقرا و محرومین. (این بخش از سخنان رئیس جمهور با تشویق مردم همراه شد).
 
روحانی که می گفت در مذاکرات هسته ای تمام حقوقمان را از طرف غرب گرفته ایم، خطاب به مردم گفت: برخی سخنان را نشنیده بگیرید تا در زمان لازم پاسخ آن را بدهم! چه کسانی از تحریم سود می کنند؟ چه کسی هست که از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی هست که از غرور ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله شما هم ضرر نمی‌کنید بعد از تحریم این منفعت برای شما هم خواهد بود، نگران نباشید دکان شما کساد نمی‌شود. (این بخش از سخنان رئیس جمهور با تشویق مردم همراه شد و روحانی به آنها گفت شما به یک خادم کوچک این ملت ابراز لطف می کنید).
 
وی افزود: اساس مذاکرات ما بر این بود که رونق علم و اقتصاد را به این کشور بیاوریم. ما به توسعه این کشور امیدواریم. ما در مذاکرات دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستیم. همین امروز ۵۰ و ۱۰۰ ها شرکت بین المللی در تهران و شهرهای دیگر رفت و امد می کنند. ما طبق برنامه اقتصاد مقاومتی و خواست رهبر انقلاب هم تکنولوژی را جذب خواهیم کرد و هم محدودیت در مناسبات بین المللی را کنار خواهیم گذاشت و شرایط را برای سرمایه گذاری مشترک و بهره وری اقتصادی محیا خواهیم کرد.
 
رئیس جمهور گفت: من از رییس صندوق توسعه ارزی خواستم تا در هیات امنای این صندوق تصویب کنند تسهیلاتی برای طرح های گلخانه ای در استان مازندران اختصاص یابد.
 
به گزارش خبـرآنلاین، روحانی در پایان سخنانش از تسهیلات اختصاصی دولت برای استان مازندران از جمله باند دوم آزادراه هراز و آزاد راه تهران- شمال سخن گفت و ادامه داد: مجموعا ۴۵ طرح و پروژه مد نظر این سفر هیات دولت است و کل مبلغ و اعتبار برای این ۴۵ طرح، ۹۹۱ میلیارد تومان است که انشالله همه آن ها تا پایان سال جاری و سال آینده اجرایی خواهد شد.


 

بخش نظردهی بسته شده است..