با انتشار گزارشی مطرح an:

انقلاب فروشگاه های اینترنتی در ایران در دوران پساتحریم

استقبال از سایت هایی چون "دیجی کالا"، "تخفیفان"، "مامان پز" و غیره نشان دهنده آن است که رونق فروشگاه های اینترنتی در سال های اینده و پس از لغو تحریم ها گسترده تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزشبکه جهانی "بی بی سی" با انتشار گزارشی اشاره کرده که در حالی که بسیار از سرمایه گذاران و بازرگانان از کشورهای غربی پس از توافق هسته ای به ایران باز می گردند ممکن است با انگیزه های جدیدی برای کارآفرینی بیش تر پس از مشاهده نسل تازه ای از فروشگاه های اینترنتی در ایران در دوران پسا تحریم مواجه شوند.

 

 

به گزارش خرداد، این شبکه جهانی خبری – تحلیلی در میان فروشگاه های اینترنتی ایرانی از شرکت "دیجی کالا" یاد کرده و آن را "آمازون ایران" می خواند و می نویسد:"این شرکت توسط "حمید" و "سعید محمدی" دو برادر ایرانی تاسیس شده است. سایت "دیجی کالا" ششمین سایت پربازدید در ایران است. این شرکت اکنون بیش از ۹۰۰ کارمند و ۸۵۰ هزار بیننده در روز دارد. "حمید محمدی" درباره "دیجی کالا" به شبکه جهانی "بی بی سی" می گوید:"هشت سال پیش ما می خواستیم دوربین دیجیتال خریداری کنیم. اما سایتی به فارسی وجود نداشت که بتوانیم گزینه های موجود را در آن بررسی کنیم. پس از آن بود که به این فکر افتادیم که سایتی را تاسیس کنیم که براحتی اطلاعات خرید و مشخصات کالا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد."

 

 

او در ادامه اشاره می کند که در ابتدا دیجی کالا کارش را با تیمی ۱۰۰ نفره آغاز کرد. این شبکه خبری در ادامه اشاره می کند که دیجی کالا علیرغم تحریم های وضع شده مشتریان ثابت خود را داشت و بیش ترین کالای خریداری شده از این سایت تلفن های هوشمند بوده اند. این شبکه جهانی خبری در ادامه اشاره کرده که گزارش جهانی متشر شده در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می داد که ارزش "دیجی کالا" بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار است.

 

 

حمید جعفری این موضوع را عجیب نمی داند و می گوید:"اکثریت جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند که تحصیل کرده ترین جمعیت در منطقه هستند. برای آنان فناوری کالایی لوکس نیست بلکه بخشی از زندگی روزانه شان است. حتی در صورت دشواری در پرداخت هزینه آنان تلاش می کنند این کالاها را خریداری کنند."

 

 

شبکه جهانی بی بی سی در ادامه اشاره می کند که "دیجی کالا" تنها یکی از سایت های اینترنتی پررونق خرید و فروش کالاست و در این باره می نویسد:"سایت محبوب دیگر "کافه بازار" است. یک اپلیکیشن اندرویدی که محصولاتی را در اختیار خریداران می گذاشت که در دوران تحریم ایرانیان قادر به خریداری آن ها از طربق گوگل نبودند. "تخفیفان" دیگر سایت ایرانی است که اطلاعات لازم را درباره رستوران ها در اختیار خوانندگان قار می دهد. "فیبیدو" سایت دیگری است که به پرسش های خوانندگان درباره بهترین و پرفروش ترین کتاب ها پاسخ می دهد. برای مثال، پرفروش ترین کتاب های آن سایت رمان ۱۹۸۴ جورج اورول، زندگی نامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کتاب های استفن هاوکینگ و زندگی نامه "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا" بوده اند."

 

 

شبکه جهانی "بی بی سی" در ادامه اشاره می کند که سایت "مامان پز" نیز یکی از سایت های است که به نیاز علاقمندان به غذاهای خانگی پاسخ می دهد و با ایجاد شبکه ای گسرده غذای پخته شده توسط زنان خانه دار را به مشتریان تحویل می دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..