مدارس یزد باید بر پایه تعقل و خردجمعی اداره شود

فرماندار یزد: فرماندار یزد گفت: موفقیت های مدرسه شهید رمضان زاده نشان دهنده این است که این مدرسه بر پایه تعقل و خردجمعی اداره می شود و توانسته از ظرفیت های موجود به نحو احسن استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، نشست شورای دبیران دبیرستان دوره دوم شهید رمضان زاده ( شاهد ) با حضور فرماندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش استان،‌ معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری، جمعی دیگر از مسئولین و کادر آموزشی این دبیرستان برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در ابتدای سخنان خود در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه منا اظهار داشت: متأسفانه به علت بی تدبیری و سوء مدیریت حکام سعودی بالغ بر چهار هزار و پانصد نفر از حجاج بیت ا… الحرام که قریب به پانصد نفر از حجاج ایرانی بودند، جان خود را در این حادثه از دست دادند.

فرماندار یزد در ادامه با بیان اینکه موفقیت مدرسه شهید رمضان زاده در حوزه های مختلف مرهون تلاش مدیریت، کادر آموزشی و همکاری دانش آموزان است افزود: این موفقیت ها نشان دهنده این است که این مدرسه بر پایه تعقل و خردجمعی اداره می شود و توانسته از ظرفیت های موجود به نحو احسن استفاده کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش های سخت افزاری، نرم افزاری و رسیدگی به نما و منظر مدرسه خاطرنشان کرد: تلاش هایی بی وقفه و ارزشمند خانواده ها ، معلمین و مدیران مدارس استان در نه ماه سال تحصیلی باعث شده تا استان و شهرستان یزد در سال جاری نیز برای ۲۱ سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست در کنکور سراسری شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد از دبیرستان دوره دوم شهید رمضان زاده (شاهد ) به عنوان یک الگوی موفق برای سایر مدارس شهرستان یاد کرد و تصریح کرد: برنامه ریزی کادر آموزشی و مشارکت خانواده ها و دانش آموزان از مهمترین دلایل موفقیت این مدرسه در سال های اخیر بوده است.

" شاکری شمسی " در بخشی دیگر از مطالب خود با اعلام اینکه بنابر آمار سرانه مطالعه در کشور و استان یزد از میانگین جهانی پائین تر از میانگین جهانی است گفت: این آمار برای مردم کشوری که به لحاظ تأکیدات دین مبین اسلام به اهمیت مطالعه و کتابخوانی ، به هیچ وجه قابل قبول و زیبنده نیست.

وی افزود: در دنیای امروز با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی باید به دنبال ترغیب دانش آموزان به مطالعه باشیم که بدون شک معملین می توانند نقش تأثیرگذاری را داشته باشند.

فرماندار یزد در پایان به بحث کاربردی نمودن علوم در زندگی توسط دانش آموزان تأکید کرد و افزود: باید نظام تعلیم و تربیت از یک نظام بانکی فاصله بگیرد و با توانمند نمودن دانش آموزان آنها را برای ورود به عرصه های اجتماعی و پذیرش نقش های در آینده آماده سازند.

بخش نظردهی بسته شده است..