ظرفیت میبد در حوزه جذب توریست

no-thumbs

فرماندار میبد در جشنواره «هر خشت یک خاطره یک لبخند» با حضور جمعی از مسئولان در محوطه کهن دژ نارین قلعه به ظرفیت‌های میبد در حوزه جذب توریست اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایرنا، این جشنواره با هدف معرفی هویت و فرهنگ میبد از سوی فرمانداری و میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی برگزار و تعدادی از خشت زن‌های پیشکسوت معماری اصیل و سنتی هنرهای خود را در انواع خشت به نمایش گذاشتند.
معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در حاشیه این جشنواره گفت: جشنواره «هر خشت یک خاطره یک لبخند» میبد در واقع ادامه جشنواره مهردانه است که در تفت برگزارشد.
«سیدمصطفی فاطمی» گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی دو برند گردشگری استان با محور انار به‌عنوان محصول زراعی در تفت و خشت به عنوان پایه هویت ،تمدن و معماری استان یزد بود. وی افزود: ما سعی کردیم با این جشنواره یک هویت سازی فرهنگی کنیم و یزد را به‌عنوان پایتخت معماری ایرانی معرفی کنیم همان‌طور که سایر شهرهای ما هم دارای برندهای مشابهی در حوزه گردشگری هستند. فاطمی با اشاره به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این جشنواره در میبد گفت:امروز که روز خشت و معرفی خشت به‌عنوان پایه هویت و تمدن استان یزد و حتی ایران است، سعی کردیم برنامه‌های متنوعی هم داشته باشیم و امیدواریم در آینده این جشنواره را با حضور استان‌ها و کشورها در استان برگزار کنیم.
فرماندار میبد هم با اشاره به ظرفیت‌های میبد در حوزه جذب توریست و گردشگر تصریح کرد: ما باید این میراث عظیم تاریخی و فرهنگی را به نسل نوجوان و جوان خود هم معرفی کنیم تا به نوعی با معماری با خشت و گل بیشتر آشنا شوند.
«حسین فلاح» با اظهار رضایت از استقبال کم نظیر مردم از جشنواره «هرخشت یک خاطره یک لبخند» در میبد گفت: میبد با ۶۰۰ هکتار بافت تاریخی که همه آنها با خشت و گل بنا شده است به عنوان محور تاریخی و فرهنگی مورد توجه است که امیدواریم با توجه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شورا و شهرداری و فرمانداری به اصل میراث فرهنگی که در فرهنگ ما ایرانیان جا گرفته است بیش از گذشته توجه کنیم.
برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای بانوان در زمینه‌های کار بافی، تابلوهای سه بعدی، چرم دوزی ،سبد بافی و پرورش بلدرچین بخش دیگری از جشنواره هر خشت یک خاطره یک لبخند در میبد بود.

بخش نظردهی بسته شده است..