بکارگیری زور در اجرای اهداف پلید منسوخ شده است

no-thumbs

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با توجه به یادگیری ناهوشیار تصریح کرد: امروز به کارگیری زور در اجرای اهداف پلید منسوخ شده است، شاهد این ادعا را می‌توان در فیلم‌های با ترجمه فارسی از شبکه‌های ماهواره‌ای بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ، دکتر محمدحسین فلاح در جلسه‌ای که با همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و با حضور استادان دانشگاه در سالن کنفرانس عدالت واحد یزد با موضوع رسانه‌های نوپدید، چالش‌ها و فرصت‌ها سخن می‌گفت، با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: اگر در اصل این فیلم‌ها و سرنوشت آنها بررسی موشکافانه‌ای شود، خواهیم دید قالب و منظور تمام آنها مجوز دادن به خانواده‌ها است تا آسان ترین راه را در برابر مشکلات انتخاب و به خانواده خود خیانت کنند .

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم داشتن سواد رسانه‌ای در عصر حاضر گفت‌: آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس دنیا جزو برنامه‌های مدون جوامع بشری در عصر حاضر است و انسان باید هوشیار باشد. چرا که سازندگان شبکه‌های مجازی در عصر حاضر از بهترین تیم های مشاوره‌ای در زمینه روانشناسی، طراحی، جذابیت و امکانات برخوردارند و مهم‌تر از همه این موارد این که با توجه به اینکه به آثار مخرب برنامه‌های خود واقفند شکل مخرب آن را در ظاهر نمایان نمی‌سازند و آن را در چند لایه مخفی می‌کنند.

فلاح بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار را بسیار مخرب دانست و اثرات سوء آن بر روح و روان خانواده‌ها را فاجعه برشمرد و گفت: ذهن بسیار پیچیده و مقوله‌ای است که هنوز تمامی ابعاد آن برای بشر شناخته شده نیست همانگونه که از خوراکی‌های روزانه خود محافظت می‌کنیم باید برای خوراک هر لحظه ذهنمان نیز برنامه‌های منظمی داشته باشیم.

این روانشناس با توجه به مبحث رسانه‌های نوپدید گفت: رسانه های نوپدید هم فرصت است و هم تهدید و چون رسانه هوشمند است این مهم اتفاق می‌افتد.

فلاح با توجه به پتانسیل‌ رشته‌های موجود در دانشگاه در زمینه حقوق شهروندی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد با وجود رشته‌های روانشناسی، حقوق و رشته بسیار جالب تکنولوژی آموزشی می‌تواند برای بسیاری از مشکلات جامعه راه حل داشته باشد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..