آخرین خبر از فعال زیست محیطی مضروب یزدی:

عباس شایقی نه محیط بان است نه کارت همیاری داشته / انگیزه ضاربان معلوم نیست

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد از "عباس شایقی" مصدوم حادثه تیراندازی شکارچیان متخلف عیادت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحسن اکبری در عیادت از عباس شایقی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مرتاض بستری است، اظهار کرد: علی رغم وضعیت جسمانی نامساعدی که عباس شایقی دارد و تعداد ساچمه زیادی که به دلیل تیراندازی ازفاصله نزدیک در بدن وی هست ولی روحیه خیلی خوبی دارند.

 

وی افزود: با این که وی مورد این ناجوانمردی قرار گرفته است، ولی از خدمتش ناراضی نیست و می گوید این خدمت را برای خدا کرده است و نتیجه آن را هم به او واگذار می کند.

 


اکبری در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست در این خصوص گفت: محبط زیست استان از ابتدا با جدیت موضوع را دنبال کرده تا به کمک مراجع قضائی، عامل یا عاملین شناسایی شوند و از آنجایی که هدف و انگیزه این اقدام مشخص نبود در صدد پیدا کردن علت و انگیزه اصلی عاملین این اقدام بوده ایم.
وی ادامه داد: این که آیا متخلفان به دنبال هنجاری که به واسطه فعالیت های آقای شریفی در این منطقه انجام می شده دست به این کار زده اند یا این که مسائل دیگری هم هست، مشخص نیست.

 

اکبری با بیان این که ما در حوزه سلامتی و بیمارستانی باید منتظر تصمیم قطعی تیم پزشکی باشیم، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر سلامت و وضعیت جسمی مصدوم نیز مهم است که خوشبختانه دکتر معالج وی خط روشنی برای درمان مشخص کرده و رایزنی هایی نیز با بیمارستان شده و مکاتبانی با سازمان در این خصوص انجام شده است.

 


این مسئول عنوان کرد: این که چه کمکی از ما ساخته است نیاز به زمان دارد و در بحث هزینه ها که بخشی از کار است باید به وی کمک شود. البته در هزینه های دولتی محدودیت داریم ولی به هر شکل که بشود باید به ایشان کمک کرد.
اکبری با اشاره به این که این حادثه نیاز به گذشت زمان دارد، تصریح کرد: اگر ضاربین دستگیر شوند علاوه بر برخورد قانونی، مسائل مالی و هزینه های بیمارستانی نیز به عهده آنها خواهد بود.

 


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص این که بعضا گفته می شود عباس شایقی محیط بان و همیار محیط زیست نبوده است نیز گفت: ایشان محیط بان نبوده اند و اگر همیار محیط زیست بودن را هم نیازمند داشتن کارت همیاری بدانیم، ایشان کار همیاری هم نداشته اند و ارتباط مستقیم نیز با اداره نداشته اند.

 


اکبری افزود: اداره محیط زیست مستقیما با عباس شایقی که همیار ما بوده اند و چند سال پیش درخواست قرق اختصاصی را داشته اند ارتباط دارد و کسی بوده که در حفاظت از محیط زیست منطقه منصور آباد با عباس شایقی کمک می کرده و یک دوستدار طبیعت بوده است که دلش برای منطقه زندگی اش سوخته و با همکاری دیگران سعی در حفاظت آنجا داشته است.

 


این مسئول در پایان با بیان این که شایقی حتی حاضر به لعنت کردن عاملین این حادثه نبوده و از خدا می خواسته که به شکارچیان عقل دهد، گفت: این دوستدار طبیعت نگاه عاقلانه ای به این مسئله پیش آمده دارند که شاید همین امر مسئولیت ما را بیشتر کند و لازم است این نکته را بگویم که اداره در آن منطقه حفاظت را تشدید کرده و تشدید خواهد کرد تا علاوه بر تحقق آرزوی این دوستدار محیط زیست، اوضاع آنجا به وضع سابق برسد و قرق در آنجا رسمیت پیدا کند.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..