معنویت در عزاداری‌های یزد حفظ شود

no-thumbs

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد گفت: عزادارای‌ ماه محرم در یزد همواره ساده و با معنویت خاصی است و باید این سنگینی و معنویت حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد اظهار کرد: عزادارای‌ ماه محرم در یزد همواره ساده و با معنویت خاصی است و باید این سنگینی و معنویت حفظ شود.

وی ادامه داد: مردم یزد در عزاداری‌های ماه محرم از قدیم الایام تاکنون دارای سبک خاص خود هستند و نباید عده‌ای خواسته باشند از سبک دیگران تقلید کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باید معنویت عزاداری‌های یزد در نوحه‌خوانی‌ها حفظ شود افزود: اشعاری که توسط شاعران استان یزد برای نوحه‌ و مراسم عزاداری سروده می‌شود نیز بسیار پرمحتوا و اثرگذار است.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند که باید توسط دولتمردان و مجلس برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: فضای مجازی نیز مورد تاکید ایشان است ک دشمن در این فضا اخلاق و جامعه ما را هدف قرار داده است و کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند باید طی برنامه‌ای منسجم در مقابل هجمه‌هایی که از طریق فضای مجازی نسبت به اقشار مختلف جامعه و بویژه حوانان صورت می‌گیرد، برنامه ریزی کنند.

ناصری افزود: سومین مسئله ای که مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند مساله خانواده و جمعیت است که ایشان تذکر دادند و باید برای این مسائل برنامه ریزی شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: مسئولان باید مسائل اصولی مملکت و مردم را بررسی و مشکلات را برطرف کنند.

منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..