چشم انداز انرژی از نگاه معمار قرادادهای نفتی

no-thumbs

روزنامه "فایننشال تایمز" با انتشار گزارشی به سراغ سید "مهدی حسینی" رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران رفته است. این نشریه از آقای حسینی به عنوان "معمار قرادادهای نفتی تازه ایران با شرکت های خارجی" یاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  حسینی در گفت و گو با فایننشال تایمز که در حاشیه کنفرانس پول و نفت در لندن برگزار شده بود اظهار کرد که به احتمال زیاد شرکت های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشکلی با شراکت با شرکت های بین المللی فعال در حوزه انرژی مخالفتی نخواهند داشت.

 

فایننشال تایمز که این گفت و گو را روز سه شنبه انجام داده به نقل از آقای حسینی اشاره می کند که شرکت های وابسته به سپاه فعالیت معمول خود را دارند و شرکت های مهندسی عادی هستند. آقای حسینی در ادامه افزوده است:"همه چیز بستگی به نوع گزینش شرکت های بین المللی در حوزه نفت دارد. در صورتی که آنان خواستار کار با شرکت های انرژی وابسته به سپاه باشند مشکلی وجود ندارد. دولت در زمینه مذاکرات خصوصی میان شرکت های خصوصی و شرکت های بین المللی مداخله ای انجام نخواهد داد و آنان باید توافق ها را بین خود انجام دهند."

 

آقای حسینی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با فایننشال تایمز اشاره کرده که آنچه اهمیت دارد "کیفیت" کار شرکت های خارجی و مدیریت آن ها در پروژه های مشترک است. آقای حسینی در بخش دیگری از گفت و گو اشاره کرده که ایران می تواند میزان تولید نفت خود را به مقدار ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه های آینده و پس از لغو تحریم ها افزایش دهد.

 

آقای حسینی اشاره کرده که هدف ایران افزایش میزان تولید نفت خود با مشارکت شرکت های خارجی به میزان ۲ میلیون بشکه در روز در سال های آینده است. فایننشال اشاره کرده شرایط تازه انعقاد قراردادهای نفتی میان ایران و شرکت های غربی که هفته گذشته توسط مجلس ایران تصویب شد شرایط قرادادهای نفتی را بهبود می بخشد. آقای حسینی اشاره کرده که ویژگی اصلی این قرادادها ۲۵ ساله بودن آن ها، انعطاف پذیری بیش تر و ریسک کمتر برای سرمایه گذاران است.

بخش نظردهی بسته شده است..