راه اندازی کارگروه‌های مشورتی پیشکسوتان در یزد

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بازنشستگان آموزش و پرورش در استان یزد گفت: کارگروه‌های مشورتی تخصصی با حضور پیشکسوتان در یزد راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ،سیدمحمد میرمحمدی در همایش زمزمه محبت ۳ که به مناسبت ۱۶ مهر، روز تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش برگزار شد، با عرض تسلیت جان‌باختگان یزدی فاجعه منا، اظهار داشت: جوامع اسلامی باید با بررسی ابعاد مختلف این حادثه، مدیریت صحیح و کامل را در مناسک حج اعمال کنند.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت برگزاری همایش‌ها و جلسات متعدد هم‌اندیشی پیشکسوتان آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان، انباشته‌ای از دانش‌های زمانه هستند که بیان آنها نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات آموزشی و تربیتی امروز دارد.

میرمحمدی سیستم آموزشی رایج در کشور را از نظر نبود شرایط استفاده از تجارب پیشکسوتان دارای ضعف دانست و بیان کرد: تشکیل کانون‌های مشاوره‌ای و هم‌اندیشی با حضور بازنشستگان را ضروری دانست.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از تجارب پیشکسوتان در راستای تدوین برنامه‌های آموزشی و تربیتی موثر در عصر امروز افزود: کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد باید با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق نسبت به راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی با حضور پیشکسوتان استان اقدام کند.

استاندار یزد ادامه داد: ایجاد زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی میزگردهای مختلف با موضوع‌های متنوع بین پیشکسوتان، دانش‌آموزان و دانشجویان، در راستای ایجاد طرح موضوع مسائل آموزشی، تربیتی، فرهنگی و انتخاب راهکارهای اجرایی در استان یزد انجام شود.

وی نظرخواهی از پیشکسوتان در مورد تدوین کتب درسی مختلف را، از دیگر راهکارهای پیشبرد اهداف آموزشی در استان و کشور دانست و عنوان کرد: برای بازنشستگان اشتغال به فعالیت‌های مفید و موثر، نسبت به کسب درآمد در اولویت است.

میرمحمدی با اشاره به ضرورت مدیریت صحیح پیشرفت‌های جدید سیستم آموزشی و تربیتی، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های امروز ناشی از دلسوزی دیروز معلمان و فرهنگیان است.

وی ایجاد موضع توانمندی را تنها راه مقابله با مشکلات فرهنگی و آموزشی در جامعه دانست و اظهار داشت: پیشکسوتان علمداران موضع‌گیری فکری در برابر مشکلات آموزشی هستند، زیرا فعالیت‌های فکری هیچ‌گونه محدودیت و مرز مشخصی ندارد.

بخش نظردهی بسته شده است..