مهد‌کودک‌های یزد وضعیت مطلوب دارند

no-thumbs

مدیر کل بهزیستی استان یزدگفت : رویکرد سازمان بهزیستی در مدیریت مهد کودک‌ها مراقبت، رشد و پرورش کودکان می باشد و مهد‌کودک‌های استان یزد نسبت به دیگر استان‌های کشور، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز جلیل عفتی اظهار داشت : کانون همیاران مهدهای کودک استان برنامه‌های مختلف آموزشی را برای کودکان استان در نظرگرفته که اجرای آنها با توجه به نیازهای آموزشی و سرگرمی کودکان امروز استان لازم و ضروری است

وی افزود : ۱۵ مهر ماه آغاز هفته ملی کودک و ۱۶ مهر روز جهانی کودک است،  و این هفته نشانه ارزش و جایگاه کودکان به عنوان قشر مهم  درجوامع توسعه یافته است.

عفتی تصریح کرد: هسته‌ای شدن، تک فرزندی و فاصله سنی قابل توجه بین فرزندان، مهم‌ترین عامل برآورده نشدن نیازهای کودکان در عصر امروز است، که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

این مسدول تهیه و تدوین بسته‌های آموزشی با بیش از ۱۴ موضوع دینی را از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان یزد در راستای آموزش دینی در مهدهای کودک دانست و گفت : این بسته‌ها در قالب ابزارهای نقاشی، شعر، داستان و نمایش به کوکان آموزش داده می‌شوند.

وی از اقدام مورد توجه در مهدهای کودک استان را پرورش کودکان با ابزارهای قصه‌خوانی، نقاشی، کارهای نمایشی و غیره عنوان کرد و افزود: ارتقای مهارت‌های اجتماعی کودکان از مهمترین پیامدهای حضور آنها در مهدهای کودک است.

مدیر کل بهزیستی استان بر دقت مهدهای کودک استان به رعایت محتوا و کیفیت غذایی کودکان نیز تاکید و خاطرنشان ساخت : تغذیه بچه‌ها و نمودار رشد آنها معمولاً با پایان تزریق واکسن‌ها در دو سالگی تا زمان ورود به مدرسه مورد غفلت قرار می‌گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..