تولید روزانه ۱۸۷ تن گوشت مرغ در یزد

no-thumbs

معاون بهبود تولیدات دامی استان یزد گفت: روزانه 135 تن گوشت مرغ و 52 تن تخم مرغ از 957 واحد مرغداری در استان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "نادر سلیم" در مورد این خبر افزود: سالیانه نزدیک به ۵۰ هزار تن گوشت مرغ از ۹۲۷  واحد مرغداری گوشتی در استان تولید می‌شود که از این میزان ۲۵ هزار تن گوشت مرغ در داخل استان مصرف و مابقی نیز به استان‌های اصفهان، شیراز و کرمان صادر می‌شود .

وی همچنین با اشاره به تولید سالانه ۱۹ هزار و ۱۰ تن تخم‌مرغ از ۳۰  واحد تولیدی استان، از عرضه ۱۱ هزار تن آن در داخل استان و صدور هشت هزار تن آن به خارج استان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان با اشاره به اشتغال یک‌هزار و ۹۵۰ نفر در مرغداری‌های استان، در رابطه با رشد سریع مرغ با تزریق هورمون، تاکید کرد: سرعت رشد مرغ‌های گوشتی ارتباطی به مصرف هورمون ندارد و رشد سریع مرغ‌ها در دوره پرورش به دلیل استانداردسازی شرایط پرورشی و اجرای عملیات اصلاح نژادی در جوجه‌های گوشتی است که البته این سرعت رشد در بسیاری کشورهای دنیا بیشتر از ایران است.

وی ادامه داد: برخی شبکه‌های اجتماعی، مسائلی را درباره تولید گوشت مرغ و استفاده از هورمون در فرآیند پرورش مطرح کرده‌اند که هیچ پایه و اساس علمی ندارد و بالاتر بودن سرعت رشد پرورش گوشت مرغ نسبت به مرغ های بومی طبیعی است.

سلیم اظهار کرد: از نظر کیفیت و سلامت، گوشت مرغ تولید شده در ایران در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و ایران در این زمینه جزو کشورهای پیشرو است که می‌تواند در داخل بدون هیچ نگرانی مصرف شود و به کشورهای دیگر نیز صادر شود.

معاون جهاد کشاورزی استان در پایان نیز خاطرنشان کرد: تنها مشکل در پرورش و تولید گوشت مرغ، اندازه لاشه مرغ است که باید برای تقویت صادرات این محصول بتوانیم فرهنگ تولید و مصرف مرغ را با سایزهای کوچک‌تر ترویج کنیم.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..