به مناسبت برگزاری همایش اخوان در یزد:

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث شاعر پرآوازه معاصر در یزد پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر پیام علی جنتی که توسط علی غیاثی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین اختتامیه این همایش قرائت شد آمده است: شعر و ادب سرزمین گهربار ایران گنجینه ای از مفاهیم بلند الهی و انسانی و آیینه اندیشه های متعالی زلال است که امروزه بر پیشانی ادب و فرهنگ جهان می درخشد.
این پیام می افزاید: این مجموعه افتخار آمیز حاصل تلاش انسان های بزرگی است که در این دیار گوهرخیز ریشه دارند.
این پیام ادامه می دهد: نکوداشت چهره های اندیشمند و خلاق علاوه بر اینکه سنت سپاسگزاری از مخلوق را زنده می دارد و مقدمه شکرگزاری در پیشگاه خالق است در شناساندن این چهره ها به نسل های امروز و فردای ایران و جهان کمکی شایان خواهد بود و موجب توسعه و ترویج فرهنگ و ادب و اندیشه در فضای جامعه خواهد شد.
در ادامه پیام وزیر ارشاد آمده : مایه خرسندی و مسرت فراوان است که امروز شاهد نکوداشت یکی از بزرگان عرصه شعر و ادب کشورمان هستیم. شادروان مهدی اخوان ثالث از شاگردان موفق سبک نیما و از پیشتازان عرصه نوآوری در شعر و از برجستگانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری بهترین شاعر نیمایی زمان خودش بود.
'وی تمامی تلاش خود را با اشتیاق و اخلاص فراوان در این مسیر نهاد و با تکیه بر میراث گران بهای شعر کلاسیک و به خصوص با الهام از سبک فاخر خراسانی و تلفیق آن با تجربه خلاقانه و نوآورانه شعر نیمایی آثاری ماندگار برجای گذاشت که نه تنها در میان خواص که در میان آحاد جامعه نیز خوانندگان و شیفتگان بسیاری یافت.'
این پیام اضافه می کند: شعر اخوان در ابعاد اجتماعیش صدای اعتراض نسلی است که از وضعیت نابسامان زمانه خود به تنگ آمده بود. اشعار نمادین وی نماینده و بازتاب اوضاع اجتماعی دهه های ۳۰ و ۴۰ بود و بسیاری از جوانان آگاه و هنرمند آن روزگار از طریق شعرهای او به نگرش تازه ای از اندیشه اجتماعی رسیده اند.
در ادامه پیام وزیر ارشاد اظهار امیدواری شده است که این حرکت ارزشمند ادای دینی به فرهنگ کشور عزیزمان ایران اسلامی و تدام مسیری برای نکوداشت شخصیت های نام آور دیگر از این دیار بافرهنگ و باشکوه باشد.
این پیام می افزاید: اینجانب از حضور کلیه استادان، اندیشمندان، ادیبان و صاحب نظران حوزه فرهنگ و ادبیات کشور در این همایش فرهنگی و ادبی سپاسگزارم و از کلیه دست اندرکاران و فرهنگ دوستانی که در بخش های علمی و اجرایی این همایش تلاش نموده اند به ویژه از مسئولان و استادان دانشگاه یزد و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد کمال تشکر و قدردانی می نمایم و از درگاه خداوند متعال برای همگان در پاسداشت بزرگان فرهنگ و ادب و هنر کشور آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..