مجموعه شعر “همراه با امید” در یزد منتشر شد

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ارسال 545 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ملی اخوان ثالث، گفت: مجموعه شعر "همراه با امید" در یزد منتشر شده و رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز علی غیاثی ندوشن  اظهار داشت: مهدی اخوان ثالث از جمله نام‌آورترین شاعران معاصر ایران به حساب می‌آید.

وی افزود: زادگاه پدر این شاعر برجسته فهرج یکی از قدیمی‌ترین دهستان‌های استان یزد است که پس از پایان همایش بزرگداشت مهدی اخوان ثالث، شاعران برجسته کشور و استان یزد با سفر به این دهستان، از خانه پدری اخوان ثالث بازدید به عمل می‌آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل برگزاری این همایش ملی در استان یزد هم اصالت پدری وی که مربوط به یزد و فهرج است، بود.

غیاثی در ارتباط با روند اجرایی این جشنواره، ادامه داد: پس از انتشار فراخوان این جشنواره، ۵۴۵ چکیده مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسید.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شعر "همراه با امید" منتشر شده و در روز اختتامیه این جشنواره رونمایی می‌شود، تصریح کرد: ۳۲۸ اصل مقاله مرتبط با موضوع و شاخصه‌های همایش از سوی دانشگاهیان و استاتید برجسته ادبیات کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: در این همایش اساتید برجسته ادبیات ایران و کشورهای فارسی زبان حضور دارند و به سخنرانی و شعرخوانی می‌پردازند.

غیاثی گفت: مراسم اختتامیه این همایش پنجشنبه ۱۶ مهر در سالن شهید عباس‌پور برق منطقه ای یزد واقع در بلوار دانشجو برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..