کتابخانه جوادی در یزد به بهره برداری رسید

no-thumbs

کتابخانه عمومی دکتر محمد جوادی در مراسمی با حضور خیّر این کتابخانه، استاندار یزد، مسئولان استان و جمعی از مردم فرهنگ‌‌دوست و علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، ظهر امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاستاندار یزد در آیین افتتاح کتابخانه دکتر جوادی با اشاره به حرکت خیر و ارزشمند دکتر جوادی در ساخت کتابخانه گفت: امروز ما در مرکزی قرار داریم که کانون فکر و اندیشه است.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: کتابخانه گنجینه‌ای ارزشمند از اندیشه‌های مختلفی است که بشریت تا امروز روی هم انباشته کرده و در اختیار همه نسل‌ها قرار داده است.

استاندار یزد بیان داشت: عقل، گوهری بی‌همتا در وجود انسان‌ است که عامل شناخت و معرفت وی را فراهم می‌کند.

وی تأکید کرد: کتابخانه‌ها و مراکز علمی، اسباب این شناخت را فراهم می‌کنند برای شماخت از خود، خداوند متعال و عالم وجود به کمک بشر می‌آیند.

میرمحمدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر مسعود جوادی فرزند خیّر کتابخانه‌ساز یزدی، تأکید کرد: هرچند دکتر جوادی فرزند خود را از دست داد، اما با اقدام خیر کتابخانه‌سازی، فرزندان زیادی را به دست آورد و زنده کرد. در واقع آنهایی که هر روزه به این کتابخانه می‌آیند و کسب معرفت می‌کنند، فرزندان این خیّر نیک‌اندیش و والامقام هستند.

استاندار یزد در پایان تأکید کرد: خدا را شاکریم که در استان یزد شاهد حضور خیران دلسوز و والاهمتی هستیم که برای پرورش استعدادهای علمی استان، قدم‌های بزرگ و ارزشمندی در حوزه مختلف خیّری برداشته‌اند.

"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در ابتدای این مراسم، با عرض خیرمقدم به حاضران و تشکر از همه دست‌اندرکاران ساخت و تجهیز کتابخانه دکتر جوادی یزد، پیام "علیرضا مختارپور" دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خطاب به خیّر کتابخانه‌ساز یزدی را قرائت کرد.

دکتر "محمد جوادی" خیّر کتابخانه‌ساز یزدی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی به اهمیت کسب علم و دانش برای پیشرفت همه‌جانبه کشور تأکید کرد و خواستار توجه هرچه بیشتر همه مردم به گنجینه‌های ارزشمند مکتوب و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها در کنار اقبال به فرهنگ شفاهی جامعه شد.

"محمود شاکری شمسی" فرماندار یزد و دکتر "محمدعلی جوادی" برادر و نماینده خیّر کتابخانه نیز در آیین گشایش کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد به ایراد سخن پرداختند.

تقدیر از خیّر کتابخانه عمومی دکتر جوادی، همسر و برادر وی و همچنین پیمانکار پروژه کتابخانه، از دیگر برنامه‌های آیین افتتاح کتابخانه دکتر جوادی یزد بود.

در پایان این مراسم همچنین کارت عضویت کتابخانه "دکتر محمد جوادی"، از سوی خیّر و بانی این کتابخانه به استاندار یزد اهدا شد.خبر انلاین

 

بخش نظردهی بسته شده است..