استفاده۴۰۰۰کودک روستایی یزد از وعده بهزیستی

no-thumbs

مدیر کل بهزیستی یزد گفت: افزون بر چهار هزار کودک در مناطق روستایی این استان زیر پوشش یک وعده غذای گرم قرار دارند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز جلیل عفتی به مناسبت هفته کودک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کودکان در مهدهای مختلف بهزیستی از غذای گرم استفاده می کنند .

وی با اشاره به اهمیت تامین غذای مناسب برای کودکان افزود: دولت توجه خاصی به این مهم و رفع نیازهای غذایی کودکان در همه مناطق و روستاها دارد .
مدیرکل بهزیستی یزد اظهار داشت: موضوع تغذیه از موارد حائز اهمیت در مورد کودکان است و و لذا آموزش فرهنگ مصرف غذا در راستای آموزه های دینی و مذهبی از محورهای مهم آموزشی در مهد کودک های استان یزد است.
عفتی در ادامه گفت: هم اکنون در سطح استان یزد افزون بر ۳۰۰ مهد کودک با ظرفیت ۱۱ هزار کودک در مناطق مختلف شهری و روستایی استان یزد در حال فعالیت هستند.
وی توجه به ارائه آموزش های دینی و مذهبی مخصوص کودکان را بسیار ضروری ذکر کرد و گفت: تدوین بسته های آموزشی با ۱۴ موضوع دینی از فعالیت های سازمان بهزیستی استان یزد در راستای آموزش دینی در مهدهای کودک است .
وی افزود: این بسته ها در قالب ابزارهای مختلفی شامل نقاشی، شعر، داستان و نمایش به کوکان زیر پوشش در سطح استان یزد آموزش داده می شوند.
این مسوول به ضرورت سرمایه گذاری برای کودکان اشاره و خاطر نشان کرد: توجه دقیق و خاص به کودکان قطعا دستاوردهای عظیم و ارزشمندی را برای آینده را در بر دارد.
عفتی ، تک فرزندی و فاصله سنی قابل توجه بین فرزندان و برآورده نشدن نیازهای کودکان در عصر امروز را از مواردی ذکر کرد که مد نظر سازمان بهزیستی است .
وی در پایان به برگزاری جشن کودک در مهد کودک ها، افتتاح برنامه یک وعده غذای گرم، حضور کودکان در کتابخانه ها، بازدید کودکان از موزه ها به ویژه موزه منابع طبیعی و دیدار کودکان با ائمه جماعت استان یزد را از برنامه های هفته ملی کودک ذکر کرد .
مدیرکل بهزیستی یزد در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..