۶۰درصد سرقت های اردکان مربوط به موتورسیکلت

no-thumbs

فرمانده انتظامی اردکان گفت: 60درصد از آمار سرقت ها در این شهرستان مربوط به موتورسیکلت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سرهنگ سیدرضا صادقیان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اردکان افزود: مردم این شهرستان هنوز احساس شرایط قبل را دارند وموتورسیکلت خود را بدون قفل و زنجیر در معابر، کوچه ها و جاهای خلوت آن هم با سوییچ رها می کنند .

وی اضافه کرد: شهرستان اردکان در مرکز کشور واقع شده و مردم با حسن نیت تمام و بی توجه به عده ای سوء استفاده کننده های برخی استان ها موتورسیکلت خود را بدون تجهیزات رها می کنند.
فرمانده انتظامی اردکان از مردم خواهش کرد تا با رعایت برخی موارد نظیر قفل و زنجیرکردن وسایل خود، آمارسرقت را پایین بیاورند که با این کار شاهد کاهش ۵۰درصدی سرقت ها در شهرستان خواهیم بود .
صادقیان در ادامه افزود: در سال انتظامی که گذشت تصادفات جرحی درون شهری ۲۱درصد ، تصادفات جرحی برون شهری ۱۶درصد، تعداد مجروحین برون شهری ۱۶درصد و تعداد مجروحین درون شهری ۲۴درصد و مجروحین برون شهری ۳۵درصد کاهش یافته است .
وی با اشاره به اینکه بر اثر تصادفات درون شهری ۲۹۷ نفر و تصادفات برون شهری ۲۴۵ نفرمجروح شده اند اظهار کرد: این آمار نشان دهنده آن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴درصد مجروحان برون شهری و ۳۵درصد مجروحان درون شهری کمتر شده است.
فرمانده انتظامی اردکان گفت: تعداد تصادفات فوتی درون شهری ۶ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.
صادقیان با بیان اینکه در تصادفات برون شهری هم متاسفانه ۲۴نفر ازهموطنانمان از بین رفته اند اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴درصد کاهش فوتی داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه بیشتر آمار تصادفات درون شهری به موتورسیکلت ها و راکبین بدون کلاه ایمنی اختصاص یافته است ادامه داد: تصادف عابر پیاده با خودرو به دلیل تردد در مسیر سواره رو باعث به وقوع پیوستن تصادفات شده است .
فرمانده انتظامی اردکان افزود: درسالی که گذشت آمار سرقت ها حکایت از کاهش ۱۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت .
صادقیان در ادامه با اشاره به اینکه کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافته است افزود: حدود ۲۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی سنتی در این شهرستان کشف شده است .
وی با بیان اینکه در بحث تردد اتباع غیرمجاز بیگانه بیش از ۸۵۰ نفر در سطح شهرستان جمع آوری و طرد شده اند تصریح کرد:۸ مورد توقیف خودرو در رابطه با قاچاق انسان و اتباع بیگانه نیز داشته ایم .
فرمانده انتظامی اردکان افزود: در سالی که گذشت ۱۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز ، ۳۰۶ دستگاه ماهواره و بیش از هزار و ۵۴۷ قلم محصول ضدفرهنگی در سطح شهرستان جمع آوری شده است.
صادقیان گفت: کسانی هستند که با ایجاد الودگی صوتی در کاروان ها ، مراسمات ، جشن ها و مناسبت ها باعث مزاحمت همشهریان می شوند که ۵۷ مورد از این آلودگی های صوتی مربوط به خودرو بوده که افراد خاطی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند و ۱۱۵ نوع دستگاه موتورسیکلت که صرفا آلودگی صوتی داشته اند توبیخ شده است.
وی گفت: در رابطه با کاروان های عروسی که در سطح شهرستان ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی برای همشهریان کرده اند ۸ پرونده قضایی تشکیل داده ایم و متهمین هم به مراجع قضایی معرفی شده اند .
فرمانده انتظامی اردکان در ادامه با اشاره به اینکه در هفته نیروی انتظامی نیز یک سری کشفیات مواد مخدر داشته ایم که در این رابطه یک نفر دستگیر کرده ایم اظهار کرد: فرد خاطی دو کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر را در معده خودش جاسازی کرده بود که این مورد بسیار بی سابقه است .
وی گفت: کشف ۲۰۰ گرم شیشه در کفش زنانه ساقه بلند ، کشف ۵ تن و ۷۰۰ کیلو برنج قاچاق ، کشف ۴۸۰ متر انواع پارچه ، دستگیری ۴ نفر قاچاقچی و سایر موارد از جمله فعالیت های این هفته ناجا در اردکان بوده است .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..