صبح و نشاط؛ این هفته در یزد

کنترل قند خون در همایش پیاده روی

یکی از مسائل مهم در مورد بیماری دیابت، علاوه بر پیشگیری و غربالگری، ایجاد شرایطی جهت سبک زندگی سالم برای افراد سالم، افراد در معرض خطر و نیز بیماران دیابتیک می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛ ورزش و تحرک بدنی از مولفه های بسیار مهم و تاثیر گذار در بهبود و سلامت بیماران دیابیتک است .

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در این خصوص اظهار داشت: بهترین و موثرترین ورزش که برای همه ی افرادجامعه به طور عموم قابل استفاده است، پیاده روی تند یا نرم دویدن است که زمان آن حداقل نیم ساعت به صورت روزانه یا حداقل ۵ بار در هفته می باشد.

سید محمد رضا آقایی افزود: یزد یکی از استانهایی است که آمار دیابت طی چند سال اخیر در آن افزایش یافته ویکی از علل آن کم تحرکی شهروندان است. مرکز تحقیقاتی – درمانی دیابت  با هدف آشنایی شهروندان و افراد دیابتیک با مزایای پیاده روی، در مراسم پیاده روی خانوادگی که به مناسبت هفته ی ناجا و با همکاری شرکت پیشگامان، در روز جمعه (۱۷مهرماه ) برگزار می شود ، اقدام به کنترل قند خون افراد در آغاز و پایان مسیر پیاده روی نموده است.

گفتنی است مسیر پیاده روی از میدان آزادی تا ورزشگاه شهید نصیری می باشد و این همایش به صورت زنده از شبکه ی سوم سیما در برنامه ی صبح و نشاط پخش می شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..