در نشست مشترک نیروی انتظامی و دانشگاه در واحد یزد مطرح شد:

دانشگاه، پلیس و دادگستری، سه ضلع پیشگیری از وقوع جرم

no-thumbs

نشست مشترک نیروی انتظامی و دانشگاه با عنوان رسانه‌های نوپدید، فرصت‌ها و چالش‌ها به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن کنفرانس عدالت دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این نشست با توجه به موضوع رسانه‌های نوپدید، سخنان مقام معظم رهبری در این باره را یادآور شد و اظهار کرد: حوزه رسانه و حوزه فضای مجازی در صورت استفاده صحیح می‌تواند یک فرصت باشد و اگر استفاده بجا از آن نشود یک عامل تعدی به نظم است.

دکتر محمدحسین جعفری در خصوص فضاهای مجازی موجود در کشور گفت: امروز فضای آزادی گردش اطلاعات است و مردم حق دارند به درستی این اطلاعات اعتماد داشته باشند و از آن استفاده کنند. این آزادی اطلاعات اگر کنترل نشده باشد و با قانون همراه نشود ممکن است مفاسدی را به همراه داشته باشد.

به اعتقاد این استاد دانشگاه، حوزه پلیس حوزه‌ای است که با نظم و امنیت و یک سری فضاهای مجازی هم با حقوق شهروندی و احقاق حقی که شاید توسط عده‌ای سودجو نادیده گرفته شود، در ارتباط است.

وی عملکرد پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی را عملکرد شایسته و قابل تقدیر دانست و گفت: دانشگاه، پلیس و دادگستری سه ضلع مثلث پیشگیری از وقوع جرم هستند؛ دانشگاه مرکز آموزش است و اگر جامعه آموزش صحیح ببیند قطعاً بسیاری از بدی‌ها حذف خواهد شد و مردم صید صیادان بدطینت نخواهند شد.

جعفری در ادامه خواستار بیان چالش‌ها و مشکلات رسانه‌های نوپدید در دانشگاه شد و درخواست کرد تا مسئولان نیروی انتظامی با حضور در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها به بیان این چالش‌ها بپردازند.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی حافظان امنیت کشور هستند و امنیت و آسایش مردم در دستان پرتوان این عزیزان است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..