دو هدف پویش رسانه‌ای خانواده در یزد چیست؟

no-thumbs

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ظهر روز سه شنبه در نشست هم اندیشی طرح پویش رسانه‌ای خانواده با رسانه‌ها، خواستار برجسته شدن دغدغه های نهاد خانواده در رسانه‌های استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبر انلاین فخرالسادات خامسی، هدف از این طرح را در قالب اجرای ۲۰۰ برنامه متعدد در مدت زمان یک هفته (از ۱۴ لغایت ۲۰ مهر)، تأکید بر مشارکت همه اقشار برای تحقق خانواده‌هایی سالم در استان عنوان کرد.

خامسی به میدان آمدن همه دستگاه‌ها برای ایجاد زنجیره‌ای مستحکم در مقابل آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده خانواده‌ها را ضروری دانست و این مهم را از اهداف طرح پویش رسانه‌ای خانواده عنوان کرد.

اینگونه که این مسئول گفت، با توجه به گستردگی موضوعات مرتبط با خانواده، ایمن سازی خانواده‌های استان و آسیب‌شناسی عوامل تهدید کننده خانواده‌ها از عواملی است که می‌بایست با مشارکت همه دستگاه‌ها و همچنین بخش خصوصی محقق شود.

به گفته وی، در این میان رسانه‌ها می‌توانند انعکاس دهنده خدمات دستگاه‌ها در امور خانواده باشند و با تکرار مباحث خانواده و تأکید بر مولفه‌های آن، خانواده‌ها را در خصوص ارتقای کارکرد آنها در جامعه دغدغه مند کنند.

علاوه بر آن، رسانه‌ها می‌توانند آسیب‌های مشاهده شده در خانواده‌های استان را به دستگاه‌ها منعکس کرده و همه با هم برای خانواده و فراگیر شدن خانواده‌های سالم در استان اقدام کنند.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از این نشست، با اعلام «همه با هم برای خانواده» بعنوان شعار این پویش رسانه ای، بر لزوم زمینه سازی برای همگرایی بخش‌های دولتی، خصوصی و آحاد مردم یزد در امر خانواده تأکید کرد.

به گفته او، نقش مهم نهاد خانواده در ارتقای مشارکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مشارکت بیش از پیش خانواده‌های یزدی در اهتمام برای توسعه همه جانبه استان را ضرورت می بخشد.

خامسی با تأکید به لزوم همگرایی در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های حوزه خانواده، از همگرایی بیش از پیش دستگاه‌های متولی در امر خانواده سخن گفت و از رسانه‌های استان خواست در خصوص ارتقای تعامل بخش‌های مرتبط با خانواده و انعکاس اهداف و فعالیت‌های این بخش‌ها به مردمان یزد تکاپو کنند.

فخرالسادات خامسی در پایان از برنامه‌های مرتبط با این هفته در استان سخن گفت و افزود: استقرار پایگاه‌های سلامت در پارک‌های اصلی شهر باهدف مشاره‌های رایگان سلامت و مذهبی، مسابقه کتابخانی همسر دوست داشتنی، مسابقات هنری و مقاله نویسی، کارگاه آموزشی ویژه خانواده در پارک غدیر، همایش دختران بالای ۱۵ سال با موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج، همایش فرزند پروری، کارگاه آموزشی بهداشت روان خانواده، همایش پیاده روی سالم و رونمایی از طرح ازدواج سبز از جمله برنامه‌های این هفته است.

بخش نظردهی بسته شده است..