یک مقام مسئول خبر داد:

هزینه نگهداری تاسیسات زیربنایی و روبنایی استان یزد بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال است

بی توجهی به مدیریت نگهداری و تعمیرات در نظام بودجه‌ریزی موجب شده تا امروز بخش عمده‌ای از نیاز عمرانی استان برای تعمیر و نگهداری دارایی‌های استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمعاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: بی توجهی به مدیریت نگهداری و تعمیرات در نظام بودجه‌ریزی موجب شده تا امروز بخش عمده‌ای از نیاز عمرانی استان برای تعمیر و نگهداری دارایی‌های استان باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سید مجتبی حسینی پور در سومین نشست هم‌اندیشی مسئولان تحول اداری دستگاه‌های اجرایی استان که به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، تصریح کرد: نبود یا کمبود نظام مدیریت دانش، مدیریت ریسک و نظام مدیریت تعمیرات و نگهداری در دستگاه‌های اجرایی موجب وارد آمدن خسارت‌های جبران ناپذیری به دارایی‌های استان می شود.

وی در این ارتباط متذکر شد؛ کم‌توجهی به مباحث مدیریت نگهداری و تعمیرات در نظام بودجه‌ریزی باعث شده تا امروز بخش عمده ای از نیاز عمرانی استان از جمله اعتبارات استانی، منابع داخلی شرکت‌ها و حتی بخشی از اعتبارات ملی برای نگهداری و تعمیر دارایی‌ها از جمله راه‌ها، ساختمان ها، تجهیزات، شبکه‌های انتقال آب، برق و گاز باشد.

حسینی‌پور اضافه کرد: هزینه نگهداری تاسیسات زیربنایی و روبنایی استان بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال تخمین زده می شود.

معاون سازمان مدیریت استان در ادامه با بیان برخی از الگوهای مدیریت موفق در اداره کسب و کار در استان، به اهمیت مدیریت دانش و استفاده از چنین تجاربی در جهت کاهش هزینه های تمام شده، پرداخت.

در ابتدای این نشست نیز تجربیات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه تحول اداری از جمله اجرای طرح قیمت تمام شده در ادارات شهرستان‌ها، تفویض اختیار به واحدهای شهرستانی، برون سپاری وظایف، فعال کردن نظام پیشنهادات و سامانه شناسنامه آموزشی، ارائه شد.

همچنین اعلام شد که این سازمان در نظر دارد تا دسترسی ارباب رجوع را به نظام پیشنهادات در فضای مجازی فراهم آورد.

بخش نظردهی بسته شده است..